Prawie 90% Polaków uważa, że wspólnie można pomóc skuteczniej niż w pojedynkę, a 51% z nas deklaruje, że w te Święta pomoże komuś bliskiemu lub zupełnie obcej osobie –wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Milka w listopadzie 2015 przez TNS Polska. Około 3 mln deklaruje, że zamierza wziąć udziałw tegorocznej edycji akcji SZLACHETNA PACZKA – to tyle, ilu mieszkańców liczą trzy największe miasta w Polsce: Warszawa, Kraków i Łódź.

W tym roku SZLACHETNA PACZKA obchodzi swoje 15-lecie. Z tej okazji marka Milka, która już po raz drugi wspiera tę największą świąteczną akcję pomocy, we współpracy z TNS Polska, przygotowała raport o dobroczynności Polaków.

Cel badania

Celem badania było przede wszystkim sprawdzenie, jak wygląda pomagania na co dzień, a jak „od święta”. Czy są różnice? Czy Święta Bożego Narodzenia to czas, w którym jesteśmy bardziej skłonni do wspierania potrzebujących? Czy akcje w tym czasie organizowane pomagają w wyzwoleniu drzemiącej w ludziach energii do dzielenia się?

Mały gest, wielki efekt

Dla większości Polaków (68%) termin „dzielenie się” jest tożsamyz pomaganiem. Mały gest podzielenia się czymś z kimś nie tylko dobrze się nam kojarzy, ale ma także duże znaczenie.Komu pomagamy? Przede wszystkim rodzinie (65%),a w dalszej kolejności przyjaciołom (33%), sąsiadom (29%), czy znajomym (26%). Jednak prawie co czwarty ankietowany deklaruje, że pomaga obcym osobom. Tę grupę częściej wspierają kobiety oraz osobyz wykształceniem średnim i wyższym.

Świąteczna mobilizacja do pomagania

W związku ze zbliżającymi się Świętami można liczyć na to, że Polacy zmobilizują swoje siły.Połowa osób planuje komuś pomóc. I chociaż najchętniej pomagamy członkom rodziny, to w drugiej kolejności pomoc popłynie do obcych osób w trudnej życiowej sytuacji.

Najwięcej Polaków otworzy swoje portfele, by wrzucić pieniądze do puszki, kupić charytatywną kartkę, czy świeczkę, a co jedenasty ankietowany planuje zaangażować się w pomoc rodzinom-podopiecznym SZLACHETNEJ PACZKI. Jeśli potencjał zostanie w pełni wykorzystany, w tegorocznej 15. już akcji weźmie udział 3 mln Polaków.

– Przy okazji naszej poprzedniej kampanii <<Z kim podzielisz się swoją ostatnią kostką>> dowiedzieliśmy się, że Polacy chętnie dzielą się z innymi. Zbliżające się Święta są doskonałą okazją, żeby zrobić wspólnie coś dobrego! Dlatego Milka, która zachęca wszystkich do dzielenia się, po raz drugi wsparła SZLACHETNĄ PACZKĘ. Mamy nadzieję, że miliony Polaków i my będziemy mogli wesprzeć tych, którzy najbardziej tego potrzebują – mówi Urszula Czerniawska, reprezentująca markę Milka.

Zasada wzajemności

Dlaczego Polacy pomagają? Przede wszystkim dlatego, że lubią to robić i czerpią z tego osobistą satysfakcję. Motorem do działania jest też zasada wzajemności – to my sami możemy potrzebować kiedyś pomocy albo to nam w przeszłości ktoś pomógł.

–Coraz bliżej Święta i coraz bardziej czuć ich atmosferę. Co to oznacza? Jak pokazują wyniki badania, to nie tylko czas wzmożonych zakupów i długich kolejek zakończonych rodzinną uroczystością. W Święta Polacy bardziej niż na co dzień zwracają uwagę na potrzeby innych ludzi, nie tylko swoich bliskich. 70% z nas zamierza podzielić się tym, co ma, włączyć w dobroczynne działania i otworzyć portfele, by pomóc osobom znajdującym się w trudnej życiowej sytuacji.

To oczywiście deklaracje, ale potencjał jest duży i należy trzymać kciuki, by instytucjom dobroczynnym udało się go w pełni wykorzystać – komentuje wyniki badania Joanna Skrzyńska z Zespołu Badań Społecznych TNS Polska.

Informacje o badaniu

Badanie zostało zrealizowane przez TNS Polska, na zlecenie marki Milka, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+. Termin realizacji badania to 14 – 19 listopada 2015 roku.

Prezentowane na wykresach wyniki są przedstawione w wartościach procentowych. Udziały procentowe zaokrąglone są do liczb całkowitych. Oznacza to, że w niektórych przypadkach, wyniki mogą nie sumować się do 100%.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu z badania: http://www.tnsglobal.pl/coslychac/2015/12/08/dzielac-sie-pomagasz-raport-o-dobroczynnosci-polakow/

Jak pomóc SZLACHETNEJ PACZCE

Zachęcamy do pomagania innym i włączenia się w SZLACHETNĄ PACZKĘ. Swój udział w akcji można zgłosić za pośrednictwem strony www.szlachetnapaczka.pl i do 13 grudnia wesprzeć wybraną Rodzinę. Więcej informacji na temat zaangażowania Milki w tegoroczną edycję akcji SZLACHETNA PACZKA można znaleźć na stronie www.fioletowastrona.pl.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF