Polki wygrywają w dbaniu o swoje kosmetyki
Ponad 6,3 miliona Polek dba o swoje kosmetyki, korzystając z dość zaskakującej, jednak sprawdzonej metody – zamiast w łazienkowej szafce, przechowuje je w lodówce. Według badania zleconego przez Samsung, to Polki przodują w dbaniu o swoje kosmetyki, a tuż po Francuzkach stanowią największą grupę przechowującą swoje cenne ubrania w niskiej temperaturze.

Z kolei w kategorii mody, to we Francji, ojczyźnie haute couture, mieszka najwięcej zwolenniczek trzymania wartościowych ubrań w niskiej temperaturze. Wyniki badania potwierdzają, że ponad pół miliona Francuzek przechowuje w swoich lodówkach określone artykuły modowe, co stanowi ponad jedną trzecią wszystkich Europejek mających podobny zwyczaj (w Polsce – prawie 415 tysięcy). Emma Hill stwierdziła: Wobec rosnącej liczby kobiet wydających coraz więcej pieniędzy na modę i kosmetyki, nie dziwi fakt, że znaczny odsetek kobiecej populacji w Europie zamienia szafki na kosmetyki w łazience na lodówkę. Branżową tajemnicę handlową stanowi wiedza, że przechowywanie określonych kosmetyków codziennego użytku w chłodnych temperaturach nie tylko wzmaga przyjemne uczucie podczas aplikacji, ale pozwala też dłużej zachować świeżość i właściwości produktów. Z kolei przechowywanie ubrań, takich jak futra, swetry z angory czy skórzane swetry pozwala dłużej zachować ich nieskazitelny wygląd, a także zapobiega zalęganiu się w nich moli.
W oparciu o analizę trendów, tacy producenci sprzętu AGD jak Samsung wprowadzają już lodówki, które są tak skonstruowane, aby każdy rodzaj produktów miał swoje dedykowane miejsce. Przykładem może być lodówka Food Showcase, stworzona w oparciu o rzeczywiste potrzeby konsumentów. Wyraźnie wydzielone „strefy“ pozwalają każdemu z członków rodziny przechowywać dowolnie wybrane artykuły, bez potrzeby sięgania po nie i przestawiania w celu poszukiwania danej rzeczy. Dzięki temu kosmetyki gospodyni domowej mogą być przechowywane w chłodnym, czystym i bezpiecznym miejscu poza zasięgiem dzieci. Tak samo z ubraniami – lodówka pozwala przechowywać je w wygodnym miejscu, bez potrzeby przekładania, gdy chcemy sięgnąć np. po produkt spożywczy.
Badania zostały przeprowadzone przez Kantar Media na reprezentatywnej w skali kraju próbie osób powyżej 16. roku życia w Polsce, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
Dodaj komentarz