Zdrowe naturalne składniki, brak sztucznych dodatków i dobry smak – coraz częściej wybieramy produkty, które zaspokajają wszystkie te potrzeby. Wzrost świadomości konsumpcyjnej Polaków potwierdza badanie kategorii kwasu chlebowego przeprowadzone przez Nielsena na zlecenie firmy Van Pur.

Razowy_Kwas_ChlebowyPrzy wyborze nie kierujemy się już jedynie atrakcyjnym opakowaniem czy hasłem reklamowym, ale zwracamy uwagę na skład produktu, wybierając ten powstały na bazie naturalnych składników. Kwasy chlebowe w latach 2012-2014 znacznie zyskały na popularności, podczas gdy jeszcze w okresie 2005-2012 udział tej kategorii w rynku był marginalny. Świadczy to o dużej zmianie przyzwyczajeń żywieniowych Polaków, którzy zdecydowali się na wykluczenie ze swojego jadłospisu słodkich napojów gazowanych.

„Od kilku lat jesteśmy świadkami rozwoju pozytywnego trendu w odżywianiu – Polacy zaczynają jeść i pić coraz zdrowiej, dostrzegając związek między tym co jemy, a tym jak się czujemy i wyglądamy. Zwiększa się świadomość tego jakie produkty powinno się wybierać – potwierdzają to rosnące wyniki sprzedaży Razowego Kwasu Chlebowego będącego naturalną alternatywą dla słodkich napojów gazowanych pełnych chemicznych dodatków”– podkreśla Anna Glina, Brand Manager marki Razowy Kwas Chlebowy.

Rynek kwasu chlebowego w Polsce skupia się wokół 5 kluczowych producentów. Wśród nich niekwestionowanym liderem jest firma Van Pur, odpowiadająca  za 67,9% wartości sprzedaży wielkościowej w tej kategorii w okresie czerwiec-lipiec 2014[1]. Jak wynika z badań, Polacy najczęściej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy firmy Van Pur w plastikowym opakowaniu o pojemności 1,5 litra[2]. Najpopularniejsze miejsce zakupu tego produktu to średnie sklepy spożywcze[3].

Królestwem kwasu chlebowego jest Podlasie – w poszukiwaniu naturalnego orzeźwienia sięgają po niego całe rodziny. W pozostałych częściach kraju Razowy Kwas Chlebowy musiał przypomnieć konsumentom o swoich zaletach, ale gdy tylko to zrobił, Polacy nie przestają już pić na zdrowie.

„Wyniki sprzedaży cieszą nas tym bardziej, ponieważ to działania marki Van Pur w głównej mierze przyczyniły się do wzrostu znaczenia tej kategorii. Zapomniany tradycyjny napój powrócił na polskie stoły w wielkim stylu” – podsumowuje Anna Glina.

[1]Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie czerwiec-lipiec 2014 w kategorii Kwas Chlebowy

[2]Producent Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy, Segmentacja wg wielkości opakowania

[3] Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska w podziale na kanały sprzedaży, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF