Najpopularniejsze trendy w pielęgnacji ciała
Moda na ekologię i poszukiwanie naturalności nie ominęła branży urodowej! Kosmetyki ekologiczne i inspirowane naturą – według badania „Rytuały pielęgnacyjne Polek”, przeprowadzonego na zlecenie marki CD, to dwa najbardziej popularne trendy wśród dorosłych Polek[1].
Fakt, czy składniki zawarte w kosmetykach mają swoje korzenie w otaczającej naturze jest dla nas istotny. Doceniamy produkty, których formuła opiera się na naturalnych, roślinnych wyciągach. Według badania przeprowadzonego przez markę CD, już co druga dorosła Polka stara się używać kosmetyków bazujących na surowcach pochodzących z upraw ekologicznych. Kosmetyki inspirowane naturalnymi metodami pielęgnacji, np. peelingi, które wzbogacamy o składniki takie jak fusy kawy czy cukier, są niemal równie popularne – aż 44% Polek twierdzi, że włącza ten rytuał do swojej codziennej pielęgnacji. Najwięcej z nich to kobiety w wieku od 18 do 29 lat (ponad 50%)[2].
Trend korzystania z kosmetyków wegańskich powoli zyskuje coraz szersze grono odbiorców. Kosmetyki wegańskie to takie, które w swoim składzie nie zawierają produktów pochodzenia zwierzęcego. Chęć wybierania tego typu produktów jest najsilniejsza w grupie Polek do 29. roku życia (14,4% badanych) – aż trzykrotnie większa niż w grupie 45+[3].
Mniej znaczy więcej!
Coraz częściej korzystamy z mniejszej liczby kosmetyków, dokonując zakupu świadomie wybranych produktów. Minimalna pielęgnacja, ale wysokiej jakości, niejednokrotnie może przynieść naszej skórze więcej korzyści, niż nadmiar różnorodnych składników. Już co trzecia Polka (35,2%) kieruje się tą zasadą w trakcie dbania o swoje ciało i urodę[4]. Świadomie dokonywany wybór wiąże się również z rosnącą wiedzą Polek w zakresie składu produktów – aż 39,3% badanych deklaruje, że stara się wybierać kosmetyki, które nie zawierają kontrowersyjnych składników takich jak: parabeny, silikony, oleje mineralne czy barwniki[5].
Dodatkowo 35% badanych lubi wykorzystywać egzotyczne olejki, które nie tylko odżywczo wpływają na nasze ciało, ale też pobudzają zmysły[6]. Jednym z nich może być olej kokosowy posiadający przyjemny zapach, a zarazem nawilżający, regenerujący i odmładzający skórę w naturalny sposób.
Proaktywność marek kosmetycznych
Znaczna część konsumentek zwraca także uwagę na działania firm kosmetycznych. Według badania „Rytuały pielęgnacyjne kobiet”, dla 27,7% Polek istotne jest, aby kosmetyki posiadały oznaczenie Fairtrade®[7]. Jego obecność na etykiecie oznacza, że producent, w procesie produkcji, dba o zrównoważony rozwój, a więc uprawy, z których powstają produkty prowadzone są z poszanowaniem środowiska naturalnego. Sam proces produkcji jest zgodny z poszanowaniem praw człowieka, biznesowego partnerstwa, z zachowaniem uczciwych cen oraz długoterminowych zobowiązań. Dodatkowo oznacza to również prowadzenie firmy w sposób demokratyczny i transparentny.
Pielęgnacja w domowym zaciszu
Domowa pielęgnacja i umiejętność samodzielnego komponowania różnego rodzaju kosmetyków jest szczególnie popularna wśród Polek do 29. roku życia (24,8%)[8]. W tym przypadku znajomość poszczególnych składników i ich odpowiedniego doboru jest niezwykle ważna, dlatego na tego typu pielęgnację decyduje się jedynie co piąta Polka.
—————————————————
[1] Badanie „Rytuały pielęgnacyjne Polek” przeprowadzone na zlecenie marki CD, N=582, kobiety w wieku 18+, marzec 2016 r.
[2] Op. Cit.
[3] Op. Cit.
[4] Op. Cit.
[5] Badanie „Rytuały pielęgnacyjne Polek” przeprowadzone na zlecenie marki CD, N=582, kobiety w wieku 18+, marzec 2016 r.
[6] Op. Cit.
[7] Op. Cit.
[8] Op. Cit.
Dodaj komentarz