Pierwszy czerwca jest zawsze bardzo wyczekiwany przez nasze pociechy, a my staramy się, aby ten dzień był wyjątkowy i obfitował w liczne atrakcje. Jednak najlepsze,  co możemy dać naszym dzieciom – na co dzień, nie tylko od święta – to zdrowie!

 

 

Pomysły na spędzenie Dnia Dziecka

1 czerwca w tym roku wypada w piątek, dlatego zapewne wielu z nas – zapracowanych rodziców – zdecyduje się na przesunięcie obchodów na weekend. W pośpiechu dnia codziennego często nie jesteśmy w stanie poświęcić dzieciom tak wiele uwagi, jakbyśmy chcieli – i aby im to wynagrodzić, na Dzień Dziecka zasypujemy swoje pociechy toną zabawek. Jednak dużo ważniejszy jest właśnie czas, jaki spędzamy z dziećmi – postarajmy się więc wygospodarować go więcej, przynajmniej w ten jeden, czerwcowy weekend.

 

Wiele miejsc – kin, teatrów, muzeów, centrów handlowych i kawiarni przygotowuje specjalne programy i wydarzenia dla najmłodszych.  Jeśli mieszkamy w dużym mieście, warto pomyśleć o dokonaniu wcześniejszej rezerwacji. Wybierajmy zajęcia, które angażują zarówno rodziców, jak i dzieci, np. wspólne zajęcia plastyczne czy konkursy organizowane dla wszystkich członków rodziny. Wspólne, rodzinne wyjście często wiąże się z dużymi wydatkami – nie rezygnujmy z rodzinnych planów nawet jeśli ograniczają nas finanse! Wielorodzinny piknik w parku może okazać się idealnym pomysłem!

 

Zdrowie – najlepszy prezent

Najlepszym prezentem dla naszych dzieci jest czas i troska, jaką je otaczamy. I chociaż specjalne atrakcje na Dzień Dziecka przygotowujemy raz w roku, to o zdrowie naszych dzieci powinniśmy dbać każdego dnia!

Jak to zrobić? Przede wszystkim pamiętać o różnorodności stosowanych produktów w codziennym żywieniu. Powtarzające się, monotonne posiłki zniechęcają do jedzenia i zwiększają ryzyko niedoboru lub nadmiaru niektórych składników odżywczych. W dłuższym czasie taki sposób żywienia może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie.

 

„Prawidłowo skomponowane posiłki powinny być bogate we wszystkie niezbędne dla zdrowia składniki, w tym bardzo ważne dla naszego organizmu kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6. Odgrywają one zasadniczą rolę w prawidłowym wzroście i rozwoju dziecka.” – mówi
dr Agnieszka Kowalik, dietetyk.

 

Nasz organizm nie potrafi sam wyprodukować kwasów tłuszczowych Omega- 3 i 6, dlatego ważne jest dostarczenie mu tych niezbędnych składników poprzez spożywanie właściwych produktów. Znajdziemy je m.in. w margarynach Rama, z którymi możemy przygotować smaczne i wartościowe kanapki z pełnoziarnistym pieczywem i mnóstwem warzywnych dodatków. Piknikowy koszyk pełen świeżych i pożywnych kanapek z margaryną Rama dla całej rodziny to doskonałe połączenie przyjemnego z pożytecznym podczas rowerowej wycieczki czy wędrówki do lasu.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF