Carlsberg Polska wydał edukacyjną książeczkę, w której prezentuje komiksy mówiące o butelce zwrotnej z przymrużeniem oka. Rysunki powstały w ramach trwającej od dwóch lat ekologicznej kampanii „Weź mnie w obroty”. Celem akcji jest promocja wśród konsumentów i sprzedawców odpowiedzialnej postawy wobec butelki zwrotnej.

ALBUM Z KOMIKSAMI 2Cykl komiksów „Butelka zwrotna story” zapoczątkowała w 2014 roku znana rysowniczka – Marta Zabłocka, która stworzyła 10 epizodów o życiu bohaterki kampanii – butelki zwrotnej. Przygody tego ekologicznego opakowania edukują i bawią czytelników subtelnym humorem. Popularność rysunków i zaangażowanie odbiorców zaowocowały nawiązaniem współpracy z kolejnymi twórcami – Bereniką Kołomycką, Maćkiem Łazowski i Dennisem Wojdą, znanymi i wielokrotnie nagradzanymi rysownikami. W ciągu dwóch lat powstało 48 odcinków, które prezentowane były na stronie kampanii i profilu na Facebooku.

Wydawnictwo, z wybranymi komiksami każdego z autorów, stanowi kolejny element kampanii na rzecz promocji zwracania przez konsumentów butelek do sklepów i przyjmowania ich przez sprzedawców bez konieczności okazania paragonu. W środku, oprócz wybranych prac rysowników, znajdują się najważniejsze fakty i ciekawostki na temat jednego z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych w branży spożywczej – szklanej butelki zwrotnej. Publikację wydrukowano w limitowanej liczbie, w całości na papierze pochodzącym w 100% z recyclingu. Trafi ona m.in. do pracowników i partnerów handlowych Carlsberg Polska, konsumentów i fanów kampanii na FB.

Kampania „Weź mnie w obroty” to istotny element w konsekwentnie od lat realizowanych działaniach Carlsberg Polska na rzecz edukacji opakowaniowej Polaków. Firma poprzez akcje ekologiczne – organizowane od ponad 6 lat z partnerami handlowymi oraz na dużych wydarzeniach muzycznych i sportowych – zachęca konsumentów do oddawania butelki zwrotnej do sklepów, promuje recykling, segregację opakowań bezzwrotnych oraz apeluje o niezaśmiecanie terenów zielonych i rekreacyjnych.

Więcej informacji o kampanii: www.wezmniewobroty.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF