Nowy Rok to dla wielu z nas doskonała okazja do wprowadzenia zmian, które mogą być korzystne dla zdrowia i wyglądu. Wystarczy jedynie dobrze zaplanować zmianę dotychczasowych nawyków i być konsekwentnym we wdrażaniu nowych przyzwyczajeń. Marka BRITA podpowiada, co warto sobie założyć w tak wyjątkowym momencie i jak wprowadzić w życie swoje zamierzenia.

BRITA_szklanka wody i ElemarisNa początku każdego nowego roku podejmujemy różne postanowienia, najczęściej dotyczące porzucania złych przyzwyczajeń i zastępowania ich pozytywnymi. Często zdarza się jednak, że z biegiem czasu, nie zauważywszy szybkich efektów, rezygnujemy z realizacji planów. Jeżeli chcemy wprowadzićtrwałe zmiany do swojego życia, najskuteczniej jest zacząć od realistycznego wyznaczenia celów, dodatkową motywacją powinna być dla nas myśl, że zmiany będą korzystne dla naszego zdrowia i samopoczucia. Dzięki temu nie poczujemy się przytłoczeni wagą postanowieńi łatwiej będzie nam je realizować. Nie zakładajmy od razu, że np. zrzucimy w ciągu miesiąca 5 kg – ważne jest, aby nasze cele były realne. Wystarczy, że podejmiemy odpowiednie kroki w kierunku wprowadzenia dobrych, zdrowych nawyków. Na początek wystarczą 2-3 noworoczne postanowienia, abyśmy z biegiem czasu zauważyli pozytywną zmianę w samopoczuciu, wyglądzie czy ogólną poprawę formy.

Postanowienia nie mogą być radykalne, aby dobre nawyki stały się nieodłącznymi elementaminaszej codzienności. Kluczem do sukcesu we wprowadzaniu zmian jest systematyczność i szczerość w stosunku do siebie. Naturalnie, na którymś etapie realizacji noworocznych celów, może przyjść kryzys. Chcąc wytrwać w postanowieniach, możemy sięgać po różne formy wsparcia.
W przestrzeganiu ustalonych zasad pomogą nam kalendarze, te tradycyjne, jak i elektroniczne czy specjalne aplikacje w smartfonie, a także przyklejanie kolorowych karteczek w domu i w pracy, przypominających o zdrowych celach na 2016 rok.

Podstawowe, prozdrowotne nawyki, które warto wprowadzić do codzienności to:

  1. Regularne picie wody

Wedle porad dietetyków dorosła osoba powinna wypijać około 1,5 – 2 litry wody dziennie. Częste picie wodypoprawia samopoczucie, a także – w dłuższej perspektywie – pomaga w dbaniu o wygląd skóry czy włosów. Ilość płynów, jaką przyjmujemy, powinna być dopasowana do trybu życia, wieku i codziennej aktywności. Regularne spożywanie wody powoduje, że wszystkie komórki organizmu są optymalnie nawodnione, dzięki czemu mamy lepsze samopoczucie i nie dopada nas częste zmęczenie czy bóle głowy, które są jednymi z pierwszych objawów lekkiego odwodnienia organizmu.

RADA:Smak czystej wody można łatwourozmaicić, dodając do niej plaster cytryny lub pomarańczy albo pijąc ją np. z listkami świeżej mięty.Nauczmy się nawyku stawiania szklanki z wodą obok siebie, np. na biurku w pracy – widok pustej szklanki przypomni nam, że należy ją uzupełnić świeżą porcją.

Nie musimy też pamiętać o dźwiganiu wody w butelce – wystarczy dostęp do wody kranowej i funkcjonalny, elegancki dzbanek filtrujący, np. BRITA. Poprawia on smak i wygląd popularnej kranówki, obniża jej poziom twardości, dzięki czemu jest idealna do picia na zimno, jak i do parzenia napojów gorących. Marka BRITA oferuje szeroki wybór kolorów i modeli spośród serii: Marella, Elemaris i Aluna.

  1. Racjonalne odżywianie

Prawidłowa dieta to podstawowe źródło energii, dobrego samopoczucia, a także sposób na zgrabną sylwetkę i dobrą kondycję.

Warto pamiętać o spożywaniu niezbyt dużych porcji posiłków o stałych porach. Zadbajmy także o to, aby nie bagatelizowaćroli śniadania. Pierwszy posiłek dnia może być obfity, kolejne porcjepowinny być odpowiednio mniejsze i wielkości zaciśniętej pięści.Regularne spożywanie posiłków zapewnia stały dopływ glukozy do organizmu i zabezpiecza nas przed nagłym i nieprzyjemnym uczuciem głodu, nad którym trudno zapanować. W ten sposób bronimy się przed niekontrolowanych jedzeniem czy wilczym głodem, które sprawiają, że dostarczamy sobie znacznie więcej kalorii niż potrzebujemy. Dzięki systematycznym, niewielkim posiłkom unormujemy trawienie i łatwiej będzie nam utrzymać stałą wagę i zgrabną figurę.

RADA:Chcąc jeść regularnie, warto pamiętać o zachowaniu stałych pór posiłków np. co 3 lub 3,5 godziny.

W zależności od prowadzonego trybu życia, spożywajmy od trzech do pięciuniewielkich dań w ciągu dnia.

  1. Dbałość o dobry sen i ruch

Optymalna długość snu, od 7 do 9 godzin na dobę oraz systematyczny ruch, choćby pod postacią spacerów czy krótkich biegów, to gwarancja zadbanego wyglądu, formy oraz dobrego nastroju. Sen wpływa na samopoczucie i koncentrację, zaś sport wyzwala w organizmie produkcję endorfin, wywołujących poczucie szczęścia. Rodzaj i długość podejmowanych aktywności fizycznych powinny być dostosowane do kondycji  oraz upodobań.

RADA:Łatwą metodą pozwalającą wygospodarować czas na regularne uprawianie sportu jest wyznaczenie sobie tzw. „sportowych dni”. Pomocne będzie także ustawienie odpowiednich powiadomień w smartfonie. Dzięki tym sposobom łatwo przyzwyczaimy się do uprawiania sportu o określonej porze.

Dla zachowania prawidłowego snu, warto przestrzegać zasady 3 C, która zakłada, że w pomieszczeniu, w którym odpoczywamy powinno być: cicho, ciemno i chłodno. Ważna jest też stała pora zasypiania i porannego budzenia się.

Po więcej porad dotyczących nawodnienia, prawidłowego odżywania i aktywności, a także po  inne pozytywne inspiracje zapraszamy na stronę internetową: www.brita.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF