W Polsce kojarzone głównie z dodatkami do ciast zaczynają zdobywać kuchnię nowoczesnej Pani domu i poza wypiekami pojawiają się coraz częściej jako dodatek do sałatek czy innych potraw. Warto wspierać ten trend, bo bakalie są niedocenianym źródłem witamin i składników mineralnych –  należy wprowadzać je do stałej diety zarówno dorosłych jak i dzieci. To doskonała przekąska, którą wrzućmy do wakacyjnego plecaka zamiast cukierków i czekoladek.

Bakalie są doskonałym źródłem energii, pomagają uzupełnić witaminy i mikroelementy, dlatego powinniśmy zadbać, aby znalazły się w codziennej diecie naszego dziecka. Jak przekonać dziecko do zabrania prowiantu z bakaliami? Ich smakiem!

Najsłodsze są daktyle, które wbrew pozorom wcale nie podnoszą poziomu cukru we krwi. Zwierają za to błonnik i dużo potasu, dzięki któremu dostarczamy naszemu organizmowi szybkiego zastrzyku energii.

Rodzynki, najpopularniejsze pośród bakalii, są bardzo bogatym źródłem potasu oraz  błonnika. Dobrze wpływają na rozwój prawidłowej flory bakteryjnej. Figi natomiast, wygrywają konkurencje z innymi produktami roślinnymi jeśli chodzi o źródło wapnia – 100 gram tych pysznych owoców ma tyle wapnia co szklanka mleka! Dodają energii a ich smak bardzo odpowiada dzieciom.

Mniej słodkie orzechy posiadają niezliczone zalety jeśli chodzi o dostarczanie cennych  składników mineralnych  do naszego organizmu. Doskonale wpływają na osoby nadpobudliwe dzięki wysokiej zawartości fosforu, wapnia, cynku, magnezu i potasu, a ze względu na to, że zawierają od 50 do 70% tłuszczów (głównie nienasyconych) są bardzo odżywcze. Suszone morele chronią przed anemią, mają dużo beta-karotenu i świetnie wypełniają dzienne zapotrzebowanie na witaminę A (kilka suszonych owoców dziennie). Bardzo dobrze sprawdzą się jako wakacyjna przekąska.

Sięgając po bakalie warto wybierać te najwyższej jakości  (np.: od Bakalland). Zyskamy wtedy pewność co do ich wartości odżywczych i wygodne opakowanie, przydatne w podróży (zamykane torebki).

Spośród wymienionych propozycji na pewno wspólnie z dzieckiem wybierzemy te, które spełnią oczekiwania smakowe naszych milusińskich i świetnie sprawdzą się w podróży jako alternatywa dla niezdrowych przekąsek. A może wakacje to dobry moment na zmianę przyzwyczajeń żywieniowych całej rodziny i wprowadzenie nawyku sięgania po zdrowe przekąski?

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF