Perry Lubelski w serii limitowanej i Cydr Lubelski Słodka Antonówka z tegorocznych zbiorów to nowości Cydru Lubelskiego na sezon 2016. Latem w sklepach dostępne będą też Cydr Lubelski Miodowy w zmienionym opakowaniu i dodatkowa, powiększona do 0,5 l „mała” pojemność klasycznego Cydru Lubelskiego. 

cydr

Cydr Lubelski inauguruje czwarty sezon letni. Obecny na rynku od 2013 r. w ciągu trzech lat stworzył nową kategorię lekkich alkoholi i wzorzec polskiego cydru naturalnego, produkowanego wyłącznie ze świeżo tłoczonego soku, nie z koncentratu, bez sztucznych barwników czy aromatów. Dziś Cydr Lubelski ma ok. 50% udziałów w rynku, a jego rozpoznawalność wśród konsumentów sprawia, że jest utożsamiany z kategorią[1]. Markę zna aż 93% konsumentów kategorii, a prawie 70% deklaruje, że Cydr Lubelski ma przewagę nad innymi markami i preferuje tę markę[2].

– Polscy konsumenci cydru mają wysokie oczekiwania dotyczące smaku i naturalności. Bardziej niż konsumenci innych produktów zwracają uwagę na jakość i pochodzenie składników. To zrozumiałe, ponieważ to właśnie naturalny smak polskich jabłek wyróżnia cydr na tle innych alkoholi, co potwierdza struktura rynku. Polacy, zgodnie z deklaracjami, kupują przede wszystkim naturalny cydr ze świeżego soku z polskich jabłek, bo ten smakuje im najbardziej – mówi Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego. – Po trzech latach obecności na rynku widać też, że konsumenci obok wysokiej jakości cydru, chcą też jego różnorodności. Poszukują szerszej oferty, chcą odkrywać smak cydrów gatunkowych i odmianowych.

Dlatego w tym sezonie AMBRA wprowadza nową serię limitowaną Perry Lubelski i rozszerza dystrybucję pierwszego cydru jednoodmianowego Cydr Lubelski Antonówka. Nowość jaką jest Perry Lubelski konsumenci będą mieli okazję spróbować w lipcu. Wytwarzany jest ze świeżo tłoczonego soku ze słodkich polskich gruszek Konferencja. Tak jak w przypadku Cydru Lubelskiego, AMBRA zdecydowała się na naturalny proces produkcji perry, zachowujący najcenniejsze składniki owoców (błonnik i pektyny) oraz autentyczny smak.

Różnorodność odmian polskich jabłek daje możliwość stworzenia cydrów, które zachowują ich charakterystyczny smak i zapach. Przed cydrem otwiera się więc taka sama perspektywa rozwoju jaką obserwujemy w piwach, gdzie coraz popularniejsze stają się właśnie piwa rzemieślnicze, regionalne. Naturalny cydr ze świeżego soku też może mieć różnorodne gatunki i odmiany. Jako lider kategorii podejmujemy to wyzwanie mówi Agata Domaradzka, Brand Manager Cydru Lubelskiego, AMBRA S.A.

Uzupełnieniem portfolio marki będzie nowe opakowanie Cydru Lubelskiego Miodowego oraz dodatkowa, powiększona do 0,5 l „mała” pojemność Cydru Lubelskiego Klasycznego, nieoficjalnie nazwana przez producenta „męską porcją”.

Wprowadzeniu nowości towarzyszyć ma szereg działań sprzedażowo-marketingowych. Priorytetem będzie takie wyeksponowanie cydru w sklepie, by klienci z łatwością go odnaleźli podczas codziennych zakupów. Zapewnią to nie tylko ekspozycje w strefach z alkoholami, ale również w power alejach czy strefach tematycznych np. grillowych, owocowych. Ekspozycje w tych miejscach pozwolą zrekrutować nowych konsumentów i zachęcić ich do spróbowania cydru. Dbałość o „szeroką półkę” z pełną ofertą Cydru Lubelskiego to odpowiedź na oczekiwania klientów sklepów. Podobnie jak stale rosnąca liczba okazji, do których pasuje cydr. Jedną z nich będę mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2016. Wydarzenie łączące emocje sportowe z atmosferą fiesty pozwala wejść w męski świat kibicowania bez budowania dystansu wobec kobiet. Cydr Lubelski przygotował z tej okazji ogólnopolski konkurs pod hasłem „Lubelski wnosi świeżość”, promowany w specjalnych strefach sklepów wielkoformatowych oraz mniejszych formatów.

Cydr Lubelski kontynuuje też swoją strategię eventową. W czerwcu startuje ogólnopolska trasa koncertowa Cydr Lubelski Spragnieni Lata, której finał odbędzie się 17 września podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru. Natalia Przybysz, Natalia Grosiak, Krzysztof Zalef Zalewski i Tymon Tymański zagrają piosenki The Beatles z kultowego „The White Album”. Usłyszymy je w świeżych, współczesnych aranżacjach, które idealnie wpisują się wizerunek Cydru Lubelskiego.

[1] Źródło: ACN, Total Poland, MAT DJ 2016.

[2] Źródło: Badanie ilościowe. Kondycja marek cydrów 2015, MillwardBrown.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF