Kto stoi w miejscu ten się cofa – głosi znane porzekadło. Rzucamy się zatem w nurt współczesności, który ujawnia najnowsze trendy, postawy społeczne, poglądy i innowacyjne rozwiązania. Dokonujemy zmian, aby jak najlepiej dostosować się do otaczającego nas świata. Podobne decyzje zapadają w świecie marek whisky  – Ballantine’s, jedna z najpopularniejszych whisky w Polsce zmienia butelkę

i przedstawia swoje współczesne oblicze.

 

W związku ze zmianą opakowania, marka Ballantine’s zabiera nas w podróż do przeszłości. Ballantine’s przywołuje moment, w którym po raz pierwszy pojawiła się w polskich sklepach i tym samym rozpoczęła swoją historię w Polsce. Pierwsza butelka whisky Ballantine’s powstała w 1910 roku kiedy potomkowie George’a Ballantine wykreowali ponadczasowy blend – elegancki i delikatny Ballantine’s Finest. Historia marki w Polsce jest równie długa, jednak najbardziej zapadła w pamięć Polaków w latach 80-tych, a dokładnie w czasach PRL-u, kiedy whisky Ballantine’s można było kupić wyłącznie w Pewexach – sieciach sklepów z towarami z zachodu. Marka była wówczas produktem  dla wielu niedostępnym i kojarzonym z luksusem, stąd prawdopodobnie jej obecność w kultowych produkcjach filmowych i serialach z tamtego czasu.

Wesołe lata 90-te przyniosły nowe trendy w muzyce, modzie i designie. Kolorowy telewizor okazał się spełnieniem marzeń i oknem na pobraneświat. Kanały muzyczne dostarczały informacji o nowych idolach, których plakaty z magazynu BRAVO ozdabiały niejeden pokój.  Żadna impreza z tamtych lat nie mogła odbyć się bez hitów DJ’a BoBo, Take That, Backstreet Boys i oczywiście Spice Girls.  W modzie dominowały kolorowe dodatki, frotki, koszulki z frędzlami, minispódniczki, ogrodniczki i lambada. Każda dziewczyna musiała mieć także w swojej szafie charakterystyczne błyszczące legginsy. Jeśli dodać do tego „Czar Par”, karty do automatów telefonicznych i „Dynastię” obraz lat 90. nabiera jeszcze większych rumieńców. W czasie, kiedy wszyscy zajęci byli przewijaniem kaset magnetofonowych i oglądaniem kolejnego odcinka „Randki

w ciemno”, marka Ballantine’s opuściła PRL-owskie sieci sklepów i pewnie wkroczyła na polski rynek aby dalej rozwijać skrzydła.

 

Czasy Modern Talking, Dirty Dancing, kaset VHS czy Fiata 125 P dawno mamy już za sobą. Nowy design Ballantine’s jest odpowiedzią na zmiany, jakie zaszły w naszym otoczeniu, kulturze i w nas samych. Miejsce historycznych przedmiotów zajęły nowoczesne technologie przekształacając otaczający nas świat w coraz bardziej dynamiczny. Takie też jest nowe opakowanie whisky Ballantine’s.

 

Zmiana butelki to kontynuacja kierunku, w jakim od zawsze zmierzał George Ballantine. Jego wyprawa w XIX wieku do czterech regionów Szkocji po najlepsze składniki miała zapewnić perfekcyjny smak whisky, który w kolejnych latach uzyskał określenie „Finest”. Taki sam sposób myślenia towarzyszył pracy nad nową butelką.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF