W ostatnią sobotę, 19 maja w Warszawie odbył się bieg objęty honorowym patronatem Ireny Szewińskiej – Samsung Irena Run.  Tegoroczna edycja została zorganizowana pod hasłem „Biegam dla siebie, biegam dla innych” i wspierała SOS Wioski Dziecięce. Niezbędną dla uczestników imprezy wodę – bogatą w potrzebny sportowcom magnez – zapewniła Magnesia.

 

W biegu wzięło udział 1150 uczestników, w tym wiele znanych osób, m.in. Michał Żebrowski, Krzysztof Ibisz, Maciej Dowbor czy Beata Sadowska. Udało się zebrać 69.000 złotych, które zostaną przeznaczone na organizację wyjazdów wakacyjnych dla dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych.

Nie tylko sport

Jeśli chcesz wziąć udział w przyszłorocznej edycji, biegasz – lub dopiero planujesz rozpocząć treningi, pamiętaj, że aktywne uprawianie sportu jest niezwykle ważne dla zachowania nie tylko pięknej sylwetki i dobrego samopoczucia. Powinniśmy to robić  przede wszystkim dla zdrowia. Chcąc się nim cieszyć przez całe lata, nie należy jednak zapominać także o innym, równie ważnym elemencie – prawidłowym odżywianiu.

Sportowcy należą do szczególnej grupy osób, która potrzebuje bardzo dobrze zbilansowanej diety, bogatej we wszystkie niezbędne składniki. Szczególnie ważny jest dla nich magnez. Intensywne treningi, wysokoproteinowa dieta oraz stres towarzyszący zawodom i innym wydarzeniom sportowym – powodują, że zapotrzebowanie na magnez wzrasta kilkukrotnie.

Powszechnym problemem dotykającym osoby aktywne fizycznie są skurcze – najczęściej kończyn dolnych – ponieważ magnez jest szybko zużywany podczas wysiłku i wydalany wraz z potem. Dlatego uprawiając sport należy uzupełniać magnez, który działa
na mięśnie rozkurczająco i wspomaga ich sprężystość. Objawami niedoborów tego makroelementu są także m.in. częste bóle głowy, chroniczne zmęczenie, drganie powiek, słabość mięśni i bezsenność.

 

Magnez, naturalnie!

Skąd czerpać magnez w najlepszej – bo naturalnej postaci? Z najwyższej jakości wody mineralnej.  Taka właśnie jest Magnesia! To woda mineralna o jednej z najwyższych na rynku zawartości magnezu, przy jednoczesnym niskim poziomie sodu, pochodząca z okolic parku krajobrazowego w czeskich Karlowych Warach. Jest dostępna w ciemnoniebieskich butelkach, które chronią magnez przed niszczącym wpływem światła. Jej regularne picie pozwala utrzymać poziom magnezu w organizmie na właściwym poziomie, oraz uzupełniać go w trakcie i po intensywnych treningach. Picie wody mineralnej Magnesia wspomaga także nawodnienie mięśni.

 

Ile wody należy pić podczas uprawiania sportu?

Na dzień przed większym wysiłkiem fizycznym należy zwiększyć przyjmowanie płynów. Na godzinę przed rozpoczęciem ćwiczeń należy wypić 1 litr płynów. W trakcie godzinnego treningu
zaleca się picie 0,2l płynów, co 15 minut małymi łykami
. Ich uzupełnianie powinno następować jeszcze godzinę  po wysiłku (nie więcej niż 1 litr).

Jeśli temperatura otoczenia przekroczy 10°C, warto pić zimne napoje
(o temperaturze od 10 do 14°C). Zimny napój ochłodzi żołądek
i zapobiegnie przegrzaniu organizmu.

A po treningu…

Oprócz podstawowych wariantów – wody gazowanej, lekko gazowanej i niegazowanej, woda mineralna Magnesia jest dostępna także w 4 wariantach smakowych, które stanowią oryginalne
i smaczne połączenie owoców i ziół: cytryna z eukaliptusem, pomarańcza z dziką różą, mango z imbirem i grejpfrut z szałwią.  Żaden z produktów Magnesia nie zawiera konserwantów ani sztucznych barwników.

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF