Biedronka rozszerza asortyment produktów „kcalculation – licz kalorie!” opracowywanych wspólnie z Instytutem Żywności i Żywienia o zupy pod marką Vital fresh. Powstają one ze świeżych warzyw z dodatkiem oliwy z oliwek i są łatwe do przygotowania.

1W ofercie Biedronki dostępne są 4 rodzaje zup kremów: marchewkowo-dyniowa, szparagowa, krem z ciecierzycy i krem warzywny oraz pożywna zupa farmerska, przygotowana na bazie warzyw strączkowych z dodatkiem ziaren zbóż: jęczmienia perłowego i orkiszu. Przed podaniem wystarczy podgrzać je przez 3 minuty w kuchence mikrofalowej.

Zupy Vital fresh nie zawierają substancji konserwujących, wzmacniaczy smaku, barwników ani tłuszczu zwierzęcego. Dzięki czytelnym etykietom z wyraźnie zaznaczoną liczbą kilokalorii każdy klient kupujący produkty z linii „kcalculation – licz kalorie!” z łatwością policzy wartość kaloryczną spożywanych przez siebie posiłków. Porcja zupy Vital fresh marchewkowo-dyniowej dostarcza ok. 196 kcal, szparagowej – 184 kcal, kremu z ciecierzycy – 268 kcal, kremu z warzyw – 152 kcal, a farmerskiej z dodatkiem warzyw strączkowych i ziaren zbóż – 304 kcal.

Wśród produktów z linii „kcalculation – licz kalorie!” dostępne są również m.in. przygotowane do bezpośredniego spożycia „Marcheweczki Vital fresh” i „Chrupiące plasterki jabłka Vitanella”. Kolejne propozycje przekąsek stanowią „BIO wafle ryżowe Vitanella” z amarantusem lub z żytem, o niskiej zawartości tłuszczu i bez dodatku cukru oraz rodzynki sułtańskie BakaD’Or Kids, zawierające w porcji jedynie 50 kcal.

Linia produktów spożywczych „kcalculation – licz kalorie!” została przygotowana we współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia jako odpowiedź na zalecenia jego ekspertów, zgodnie z którymi codzienne menu należy komponować z uwzględnieniem dziennego zapotrzebowania na kalorie. W ciągu dnia najlepiej spożywać pięć posiłków – trzy zasadnicze, czyli: śniadanie, obiad oraz kolację i dwa pomiędzy nimi, czyli drugie śniadanie i podwieczorek. Należy przy tym także pamiętać, aby wielkość porcji dostosować do poziomu aktywności fizycznej.

Biedronka od lat podejmuje wiele działań na rzecz promocji zdrowego stylu życia i dobrego odżywiania się, co znajduje się odzwierciedlenie w ofercie. Zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia, sieć udoskonala skład produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez: obniżenie zawartości tłuszczu, eliminację tłuszczy nasyconych i trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych. W 2015 roku w ten sposób ulepszono skład 45 produktów będących w stałej ofercie sieci, dzięki czemu udało się zapobiec wprowadzeniu na rynek: 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu.

Instytut Żywności i Żywienia jest także partnerem działań realizowanych przez Biedronkę: np. programu „5 garści zdrowia”, zachęcającego w ramach platformy http://5garscizdrowia.biedronka.pl. do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Tymczasem Biedronka partneruje inicjatywom Instytutu takim jak akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”, zwracająca uwagę konsumentów na poprawne czytanie informacji zawartych na opakowaniach czy I Narodowy Kongres Żywieniowy zorganizowany 20 stycznia br. w Warszawie, podczas którego ogłoszona została nowa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.

Więcej informacji na temat aktywności i aktualnej oferty sieci Biedronka znajduje się na stronie internetowej www.biedronka.pl.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF