Sezon na grillowanie w pełni. Chcąc ułatwić sobie organizację spotkań w plenerze, wiele osób zamawia produkty spożywcze przez internet. W sieci łatwiej jest znaleźć produkty dla osób będących na diecie, np. wegańskiej lub bezglutenowej, które chciałyby zasmakować zdrowego grillowania. Eksperci Trusted Shops odpowiedzieli na najczęstsze wątpliwości osób zamawiających produkty na grilla online.

  1. Czy przy zakupie produktów spożywczych, np. warzyw lub ryb przysługuje mi 14-dniowe prawo do odstąpienia od umowy?

Konsumentom robiącym zakupy przez internet nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy kupują towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia. Wyjątek ten dotyczy w szczególności towarów takich jak żywność, które często charakteryzują się krótkim terminem przydatności do spożycia. W tej sytuacji zakupionych warzyw lub ryb nie można zwrócić.

  1. Zamówiłem przez internet mięso na grilla. Niestety zamiast wołowiny kurier dostarczył wieprzowinę. Co mogę w tej sytuacji zrobić?

Sprzedawca internetowy zobowiązany jest do przesłania produktu zgodnego z zamówieniem. W przypadku pomyłki, konsument ma prawo do złożenia reklamacji. W pierwszej kolejności warto się jednak skontaktować z przedstawicielem sklepu i poinformować o zaistniałym problemie. Przedsiębiorca powinien wymienić towar na ten, który został zamówiony.

  1. Zamówiłem na grilla pakowane warzywa. Niestety po otwarciu opakowania okazało się, że część z nich jest zepsuta. Czy mogę w jakiś sposób odzyskać wpłacone pieniądze?

Jeżeli dostarczone produkty są zepsute lub przeterminowane wówczas sprzedawca powinien zwrócić klientowi pieniądze. W wielu przypadkach kupujący powinien udowodnić, że dostarczony produkt faktycznie nie nadawał się do spożycia. Warto do przygotowanego oświadczenia dołączyć zdjęcie dostarczonego produktu.

  1. Kurier dostarczył zamówienie wcześniej niż planowaliśmy. Zakupione produkty zostawił u naszego sąsiada, który nie zadbał o to, aby włożyć je do lodówki przez co część produktów nie nadaje się już do spożycia. Czy kurier mógł zostawić zamówienie u naszego sąsiada?

Jeżeli w komentarzu do zamówienia była adnotacja, że w razie nieobecności lokatorów sąsiad jest upoważniony do odbioru zamówienia, wówczas kupujący nie ma podstaw do złożenia reklamacji. Jeśli jednak kurier sam podjął taką decyzję i zostawił zamówienie u sąsiada z własnej inicjatywy wówczas, konsument ma prawo do złożenia reklamacji. W świetle prawa zamówienie nie zostało bowiem zrealizowane.

Lato sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu. Jest to okres, w którym często nadrabiamy zaległości towarzyskie. Aby nie tracić czasu na przygotowania, warto wcześniej poznać preferencje kulinarne naszych gości i zamówić odpowiednie produkty w sieci. Dzięki znajomości prawa unikniemy rozczarowań i będziemy wiedzieć, jak zareagować w trudnej sytuacji.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF