Jak wynika z najnowszych badań Instytutu Badania Opinii GfK Polonia, w 2014 roku wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło około 5,7 miliona gospodarstw domowych[1] . Oznacza to, że trafiły do prawie 42% polskich rodzin, co daje wzrost o 11 punktów procentowych w ciągu zaledwie 6 miesięcy. Spółka zamierza podwoić swoje przychody do 2018 roku.

ZM Kania_logotyp NOWYGłównymi obszarami wzrostu będą: dalszy wzrost sprzedaży produktów Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, poszerzenie dystrybucji na rynku lokalnym, intensyfikacja eksportu i wejście na nowe rynki zagraniczne oraz niestandardowe formy promocji mające na celu wzrost świadomości konsumenta na temat wędlin paczkowanych.

Jednym z kluczowych czynników wpływających na popularność wędlin paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro wśród polskich konsumentów jest wysoka jakość i wyjątkowy smak, połączony z przystępną ceną. Nie bez znaczenia jest też ich szeroka dostępność, gwarantowana dzięki współpracy z największymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak: Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto, Real czy Żabka.

ZM Kania_Beata Korab-Białobrzeska„Badania jednoznacznie wskazują wzrostowy trend sprzedaży i zwiększający się zasięg naszych produktów, który obserwujemy już od dłuższego czasu. To także dowód rosnącego znaczenia całego segmentu wędlin paczkowanych. Rezultaty badań napawają optymizmem i świadczą o zwiększającej się świadomości konsumentów. Produkty dostępne na sklepowych półkach są poddawane coraz wnikliwszej analizie, a wybór klientów jest dogłębnie przemyślany. Biorąc pod uwagę wysoką jakość wędlin pod marką Henryk Kania Maestro oraz wygodne i praktyczne opakowania, rosnące zainteresowanie naszymi produktami nie zaskakuje. W 2015 roku planujemy rozszerzenie linii asortymentowej wyrobów plastrowanych i zwiększenie sprzedaży produktów pod marką Henryk Kania Maestro– powiedziała Beata Korab-Białobrzeska, dyrektor marketingu ZM Henryk Kania.

O uznaniu wśród konsumentów decyduje dziś przede wszystkim jakość wyrobów mięsnych i wędliniarskich. Jej wyznacznikiem jest skład oraz poziom zawartości mięsa w produkcie końcowym trafiającym do sprzedaży. Warto zaznaczyć, że wyroby pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro charakteryzują się użyciem w procesie przetwórczym:

  • jedynie wyselekcjonowanych surowców i dodatków
  • wyłącznie składników najwyższej jakości kontrolowanej na każdym jego etapie
  • metod wędzenia spełniających wysokie wymagania bezpieczeństwa zdrowotnego

Firma wykorzystuje też nowoczesny system pakowania, dzięki któremu konsumenci mają pewność, że produkt został odpowiednio przetworzony, był przechowywany we właściwych warunkach i został hermetycznie zamknięty przez producenta bez jakichkolwiek ingerencji z zewnątrz. Między innymi z tego powodu wędliny paczkowane cieszą się dużą popularnością oraz uznaniem konsumentów, nieprzerwanie notując dynamiczny wzrost sprzedaży. Dłużej zachowują bowiem swój smak i świeżość, są także bezpieczniejsze dla zdrowia konsumentów, gdyż zapewniają szereg istotnych informacji zarówno o samym produkcie, jak i warunkach, w jakich został przygotowany.

W 2013 roku wartość polskiego rynku mięs i wędlin przekroczyła poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na produkty mięsne.

W 2014 roku przychody ze sprzedaży ZM Henryk Kania osiągnęły 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41% w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i był o 108% wyższy rok do roku.

[1] Penetracja – procent gospodarstw domowych, które kupiły produkty pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro przynajmniej raz w danym okresie, GFK [MAT grudzień 2014], luty 2015

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF