Czy statystyczny Polak wie ile kosztuje kawior z pstrąga, Foie Gras, argentyńska pieczeń z zająca lub słynne francuskie ptysie Profiteroles? Czy też z góry zakłada, że dania te są poza jego zasięgiem? Lidl to zmienia. Teraz każdy może pozwolić sobie na odrobinę luksusu na talerzu.

image005Z początkiem listopada do Lidla wróciła marka własna Deluxe, w ramach której sieć sprzedaje produkty luksusowe w bardzo atrakcyjnej cenie. Oferta skierowana jest do klientów ceniących różnorodność smaków i aromatów, a także tych, którzy chcą dopiero zacząć eksperymentować i poznawać nowe, charakterystyczne dla kuchni europejskiej smaki

Dzięki ofercie Deluxe wyszukane dania mogą znaleźć się na talerzach milionów Polaków – wszystkie produkty bowiem dostępne są w bardzo konkurencyjnych cenach w porównaniu z delikatesami i sklepami specjalistycznymi. Łamiąc barierę cenową jednocześnie staramy się edukować, pokazując sposoby wykorzystywania poszczególnych produktów poprzez przepisy Pascala i Okrasy dostępne na kuchnilidla.pl – tłumaczy Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

W tym roku Lidl postawił na niestandardową degustację, skierowaną do dziennikarzy, zapraszając ich do wypróbowania autorskiego menu. Wszystkie dania zostały przygotowane na bazie produktów dostępnych w ofercie Deluxe. Po degustacji, dziennikarze dowiadywali się, że za całą akcją stoi Lidl. Otrzymali także ceny degustowanych dań. Dla przykładu stek
z wołowiny irlandzkiej podany na cukinii, papryce, salami spinata calabra z rozmarynem
i oliwą czosnkową kosztował 26,46 zł[1]. Za to samo danie w popularnych warszawskich restauracjach musielibyśmy zapłacić średnio od 70 zł do 100 zł.

W szerokiej, liczącej kilkaset produktów, ofercie znalazły się m.in. argentyńska pieczeń z zająca w cenie 34,99 zł za 1250 g, Foie Gras, czyli mus z kaczych wątróbek (22.00 zł,230 g), stek z wołowiny irlandzkiej (36,99 za 450 g), kawior z pstrąga (29,99 za 100 g) krewetki królewskie (49,99 zł za 800 g), homar (24,99 zł za 325-gramowe opakowanie), czy też carpaccio z łososia z parmezanem (cena 9,99 zł za 100 g).

Oferta Deluxe to także wykwintne sery, wyjątkowe wędliny, dania gotowe, desery czy też rozmaite pasty i sosy do mięs i kanapek. Na półkach znajdziemy np. mozzarellę z mleka bawolego (5,99 zł za 125g), włoską szynkę wołową Bresacola (9,99 zł za 80 g), francuskie ptysie Profiteroles (11,99 zł za 500 g), czy uznawany za najdroższą przyprawę świata – szafran (3,46 zł za 0,1 g).

Artykuły z oferty Deluxe są dostępne tylko dwa razy w roku: przed Wielkanocą i Bożym Narodzeniem. Zdaniem Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, z roku na rok w okresie przedświątecznym Polacy wydają więcej i chętniej sięgają po towary lepszej jakości. Z najnowszych danych firmy doradczej Deloitte wynika, że w tym roku statystyczna polska rodzina na bożonarodzeniowe zakupy spożywcze wyda ok. 470 zł. To o 9,% więcej niż rok temu.[2] Zwiększył się także odsetek osób, które zamierzają robić świąteczne zakupy spożywcze przede wszystkim w sklepach dyskontowych, które wyprzedzają hipermarkety i supermarkety. Popularność dyskontów rośnie z roku na rok. Według tegorocznej edycji badania aż 63% osób kupi w dyskontach artykuły spożywcze. W 2012 roku odsetek ten wynosił 28%. ‘

 

[1] Na podaną cenę gotowego dania składają się same składniki, nie włączając kosztu usługi przyrządzenia dania, energii elektrycznej, gazu, jak również kosztu podstawowych przypraw – pieprzu, soli czy też tłuszczu używanego do przyrządzenia potraw.

[2] Coroczny raport firmy doradczej Deloitte  „Zakupy Świąteczne 2014”, prezentuje deklaracje respondentów z 17 krajów, w tym Polski, na temat wydatków świątecznych, najbardziej pożądanych i najbardziej popularnych prezentów.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF