Jak wynika z raportu „Czytelnictwo w Polsce”, przygotowanego przez Bibliotekę Narodową, z roku na rok Polacy czytają coraz mniej książek. Kształtowanie tego nawyku jest szczególnie ważne w wieku dziecięcym.

Z myślą o promocji czytelnictwa wśród najmłodszych przygotowano Akcję „Czytam sobie”. Strategicznym partnerem tegorocznych działań jest McDonald’s Polska.

DSC_49906 listopada zostanie zainaugurowana bezprecedensowa na polskim rynku akcja dystrybucji bezpłatnych książek dla dzieci w ramach projektu Akcja „Czytam sobie”. Dzięki sfinansowaniu tych działań przez McDonald’s Polska książki trafią do kilkuset tysięcy najmłodszych. Program ten to element akcji społecznej zachęcającej dzieci do odkrywania świata poprzez czytanie. Za pośrednictwem 317 lokali sieci McDonald’s do najmłodszych trafi 400 000 książek.

Cieszymy się, że dzięki naszej skali działania możemy w tak efektywny sposób wesprzeć niezwykle pożyteczny projekt. Bazując na naszych wcześniejszych działaniach w zakresie promocji czytelnictwa wśród najmłodszych oczekujemy dużego zainteresowania zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Rozumiemy naszą rolę nie tylko jako popularnej marki i efektywnego dystrybutora, ale podmiotu zachęcającego dzieci do odkrywania swoich pasji i zainteresowań poprzez lekturę.  – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Od 6 listopada br. we wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce dostępne będą książki z serii „Czytam sobie” przeznaczone do samodzielnego czytania przez dzieci.

Założenia merytoryczne serii „Czytam sobie” zostały opracowane przez Edukacyjny Egmont  w zgodzie z podstawą programową MEN. Odpowiadają etapom rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka. Uwzględniają także manualne potrzeby początkującego czytelnika, czyli potrzebę śledzenia tekstu paluszkiem. Książki zostały napisane przez najwybitniejszych współczesnych polskich pisarzy dla dzieci. O szatę graficzną cyklu zadbało grono najlepszych polskich artystów tworzących ilustracje dla dzieci. Seria „Czytam sobie” otrzymała honorowy patronat Biblioteki Narodowej.

Seria liczyć będzie siedem tytułów podzielonych, w zależności od umiejętności dziecka, na trzy poziomy trudności.

Poziom I nosi nazwę „Składam słowa”. Dwie książeczki z tej grupy to najlepsza propozycja dla dzieci, które dopiero uczą się czytania, bowiem napisane zostały przy użyciu podstawowych głosek i z zastosowaniem krótkich zdań.

DSC_5047Poziom II to „Składam zdania” i przeznaczony jest dla dzieci, które pierwsze czytelnicze kroki mają już za sobą. Teksty dwóch książek z tego poziomu zostały napisane z użyciem nieco dłuższych opisów i dialogów odpowiednio dopasowanych do umiejętności czytelniczych dzieci w wieku 5 – 9 lat.

Poziom najtrudniejszy, „Połykam strony”, to kolejne trzy książeczki, które przeznaczone są dla dzieci bez trudu radzących sobie z bardziej złożonymi tekstami. Dzięki słowniczkowi trudniejszych wyrazów na końcu książek z tego poziomu, dzieci mogą doskonalić swoje czytelnicze umiejętności.Za przygotowanie i koncepcję serii siedmiu książek odpowiedzialny był Edukacyjny Egmont. Cały nakład został sfinansowany przez McDonald’s Polska. Wydawnictwa będą dodawane bezpłatnie przy zakupach zestawów rodzinnych.

Partnerami Akcji „Czytam sobie” są Biblioteka Narodowa, Empik,  Akademia Nauki, Fundacja „Dziecięca Fantazja”, wydawnictwo Edukacyjny Egmont. Więcej informacji o projekcie znaleźć można na www.mcdonalds.pl oraz www.czytamsobie.pl.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF