Poranny zastrzyk energii. Popołudniowe doładowanie. Wieczorna chwila przyjemności. Nasze zwyczaje żywieniowe odzwierciedlają model życia i napięty plan dnia. „Uśmiech. Podaj dalej” to startująca z końcem maja w sklepach w całej Polsce wyjątkowa akcja sprzedażowa Mondelez Polska S.A., bazująca na trzech momentach w ciągu dnia, w których najczęściej sięgamy po filiżankę kawy Jacobs, ciastka belVita czy kostkę czekolady Milka. Na konsumentów czekają nie tylko znane i lubiane przez nich produkty, ale też wyjątkowe nagrody.

JOYDAY-logoTo, co i jak jemy, jest rezultatem dynamicznego stylu życia i napiętego planu dnia. Dawniej to trzy główne posiłki wyznaczały nam rytm dnia. Dziś chcemy aby nasze nawyki żywieniowe wpisywały  się w nasz model życia. Rano, gdy potrzebujemy siły na start i dobry początek dnia, chętnie wybieramy produkty, które nam jej dostarczą – jak kawa, czy produkty zbożowe. Sięgamy po coś, co da nam poranny zastrzyk energii, by dynamicznie zacząć dzień. Aż 42% z nas sięga po produkty z głodu lub, by uzupełnić zapasy energii[1]. Popołudniowe obniżenie sprawności zdarza się każdemu. Spada efektywność i zdolność koncentracji, a do dalszego wysiłku może nas zmobilizować kostka czekolady lub pobudzająca filiżanka kawy. W momencie popołudniowego spadku sił, gdy chcemy nabrać nowej energii do pracy, dotrwać do kolacji lub czy pobudzić się na resztę dnia, wybieramy produkty dające nam siłę
i „doładowanie”. Aż 14% respondentów sięga po jedzenie, aby zmobilizować organizm do wysiłku lub w momencie spadku formy[2]. Wieczorem, nagradzając się po ciężkim dniu lub mając po prostu chwilę dla siebie, wybieramy produkty, które dostarczą nam przyjemności i pozwolą na chwilę relaksu. Robi tak aż 45% z nas[3].

„Po małą przekąskę sięgamy, aby podtrzymać energię i siłę między posiłkami, dotrwać do kolejnego głównego posiłku, sprawić sobie małą przyjemność w trakcie dnia, urozmaicić filiżankę kawy czy po prostu zrelaksować się dzięki małej porcji czegoś pysznego, co możemy zjeść na szybko. Dzięki przekąskom jesteśmy w stanie zrealizować codzienne zadania i czuć się dobrze
z samym sobą
mówi Urszula Mijakoska, pierwszy w Polsce diet coach – Rozmowy z moimi Klientami pokazują, że większość z nas potrzebuje porannego zastrzyku energii, dodatkowej porcji siły po południu, czy nagrody po ciężkim dniu.”

Pyszne chwile radości przez cały dzień

Mondelez Polska S.A. (dawniej Kraft Foods), dzięki licznym badaniom w Polsce i Europie, ma wyjątkową wiedzę na temat potrzeb i zwyczajów żywieniowych konsumentów. Firma oferuje znane i kochane przez Polaków marki, takie jak: Milka, Prince Polo czy Jacobs, które w naturalny sposób wpisują się w rytm dnia konsumentów. Mondelez Polska tworzy pyszne produkty, które pomagają nam zaspokoić głód pomiędzy głównymi posiłkami i dostarczają chwil radości podczas intensywnych dni. A ponieważ możemy się nimi dzielić z najbliższymi, stąd nazwa unikalnej promocji wchodzącej właśnie do sklepów „Uśmiech. Podaj dalej”.

KV-B1_JOYDAY_morningPORANEK: Poranny zastrzyk energii może dostarczyć nam połączenie dwóch marek: stworzonych specjalnie na śniadanie ciastek belVita i lubianej przez konsumentów[4]

 

 

 

 

 

 

KV-B1_JOYDAY_noonPOPOŁUDNIE: Aby zapewnić sobie popołudniowe słodkie doładowanie, warto znaleźć moment na pobudzający, bogaty smak kawy Maxwell House, wafelek Prince Polo czy orzeźwiającą siłę mentolu w cukierkach Halls XS.

 

 

 

 

 

KV-B1_JOYDAY_eveningWIECZOROWĄ porą, gdy chcemy się nagrodzić po ciężkim dniu, lub potrzebujemy chwili dla siebie i odrobiny relaksu, idealna będzie kostka delikatnej czekolady Milka z alpejskiego mleczka, połączenie całych orzechów laskowych i czekolady w Nussbeisser, albo ciasteczko Oreo.

Konsumenci, którzy skomponują zestaw swoich ulubionych produktów Mondelez Polska na wybraną porę dnia za minimum 20 zł, otrzymają atrakcyjne klapki – japonki.

„Doskonale wiemy, kiedy nasi konsumenci chcą się pożywić i dodać sobie energii. Stąd pomysł, aby pokazać trzy okazje w ciągu dnia, w których najchętniej po nie sięgamy. Jeśli dodamy do tego pozytywne emocje, które niosą za sobą nasze marki i hasło akcji: „Uśmiech. Podaj dalej”, oraz nagrodę w postaci atrakcyjnych klapek, idealnych na rozpoczynające się wkrótce lato, możemy zaoferować konsumentom naprawdę wyjątkową promocję” – podkreśla Małgorzata Soroczko – Księżak, Lider Projektu z działu Strategii Sprzedaży w Mondelez Polska S.A.

Więcej informacji o akcji jest dostępnych w sklepach. Promocja trwa od końca maja do końca czerwca lub do wyczerpania zapasów.

Kiedy sięgamy po przekąski?

Przekąski na świecie i w Polsce

Nasze zwyczaje żywieniowe są rezultatem dynamicznego stylu życia. Dawniej to trzy główne posiłki wyznaczały nam rytm dnia. Dziś to, co jemy i pijemy, musi wpisywać się w nasz model życia i napięty plan dnia. Dlatego coraz bardziej widoczne jest sięganie po niewielkie ilości pożywienia w przerwach dzielących śniadanie, obiad i kolację. I choć Polacy są mocno przywiązani do codziennego spożywania trzech głównych posiłków, sięganie po przekąski ma miejsce w ciągu całego dnia. Są to wszystkie te momenty poza głównymi posiłkami, kiedy sięgamy po jabłko, pijemy filiżankę kawy, herbaty, czasem uzupełniając ten moment słoną czy słodką przekąską. Cztery najczęściej wymieniane przez konsumentów pory sięgania po przekąski to poranek, pora obiadowa, popołudnie i wieczór.

To jeden z najważniejszych obecnie obserwowanych trendów konsumpcyjnych. Na całym świecie, w różnych kręgach kulturowych obserwujemy konsumentów jedzących częściej, ale za to w mniejszych porcjach, pomiędzy posiłkami lub w ich zastępstwie. Hiszpanie mają tapas i meriendas, w Szwecji obowiązuje fika, w Wielkiej Brytanii jest elevenses i tea, Niemcy celebrują drugie śniadanie i przerwę na kawę, a Polacy sięgają po drugie śniadanie i podwieczorek.[5] Przysmaki najczęściej spożywamy sami – przyznaje się do tego niemal 70% badanych.
Ale lubimy też dzielić się z bliskimi: aż co trzecią przekąskę spożywamy w towarzystwie – z partnerem lub rodziną.

Powody i momenty sięgania po przekąski

Rano, gdy potrzebujemy siły na start i dobry początek dnia, chętnie wybieramy produkty,
które nam jej dostarczą – jak kawa, nabiał czy produkty zbożowe. Sięgamy po coś, co da nam poranny zastrzyk energii, by dynamicznie zacząć dzień. Aż 42% z nas sięga po produkty
z głodu lub, by uzupełnić zapasy energii[6].

W momencie popołudniowego kryzysu i spadku sił, gdy chcemy nabrać nowej energii do pracy, czy potrzebujemy pobudzić się na resztę dnia i popołudniowe wyzwania, sięgamy po produkty dające nam siłę i „doładowanie”. Aż 14% respondentów sięga po jedzenie, aby zmobilizować organizm do wysiłku lub w momencie spadku formy[7].

Natomiast wieczorem, nagradzając się po ciężkim dniu lub mając po prostu chwilę dla siebie, sięgamy po produkty, które dostarczą nam przyjemności i pozwolą na chwilę relaksu. Robi tak aż 45% z nas[8].

Jaka powinna być przekąska?

Łatwo dostępna, gotowa do spożycia, zaspokajająca głód, dostarczająca przyjemności smaku, mogąca stanowić dodatek lub uzupełnienie głównego posiłku, kojarząca się z chwilą dla siebie, ale także dobra na różne okazje. Powinna być ciekawą nowością, oferującą dodatkową wartość w postaci składników odżywczych.

Postrzeganie przekąsek to dziś coraz większa otwartość i ciekawość konsumentów na innowacje i wygodne, gotowe rozwiązania, podyktowana koniecznością zaspokajania codziennych potrzeb. Jestem senny, sięgam po kawę. Mam ochotę coś przekąsić między posiłkami, kupuję gotową sałatkę, słodki batonik lub sięgam po owoc. Potrzebuję energii po obiedzie – sięgam po kostkę czekolady lub zjadam ciastko do espresso. Po wysiłku nagradzam się pełnoziarnistą przekąską. Zapraszając znajomych szykuję kilka słodkich i słonych przekąsek do wyboru.[9]

Jak i kiedy kupujemy przekąski?

  1. Niemal połowa drobnych przekąsek w Europie jest kupowana w super i hipermarketach; niespełna co trzecia w dyskontach.[10]
  2. Przekąski są silnie wpisane w nasze potrzeby i plan dnia – ich zakup planujemy zazwyczaj z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem. Robimy tak w 48% przypadków.
  3. Większość z nas podejmuje decyzję o wyborze konkretnego produktu w sklepie
    – ale aż w 47% zakupów jest to spontaniczny wybór.[11]

————————————————————————————————

[1]“BADANIE DOTYCZĄCE KONSUMPCJI PRZEKĄSEK“ Mondelez International Factsheet

[2] “BADANIE DOTYCZĄCE KONSUMPCJI PRZEKĄSEK“ Mondelez International Factsheet

[3] “BADANIE DOTYCZĄCE KONSUMPCJI PRZEKĄSEK“ Mondelez International Factsheet

[4] IPSOS, Brand Health Tracking, Wspomagana znajomość marek, styczeń-grudzień 2013, grupa użytkowników kawy mielonej, N=2718

[5]Qualitative exploration study on snacking, Warsaw 22-25 April 2014, CPC

[6]“BADANIE DOTYCZĄCE KONSUMPCJI PRZEKĄSEK“ Mondelez International Factsheet

[7]BADANIE DOTYCZĄCE KONSUMPCJI PRZEKĄSEK“ Mondelez International Factsheet 2010/2011

[8]BADANIE DOTYCZĄCE KONSUMPCJI PRZEKĄSEK“ Mondelez International Factsheet

[9] “Qualitative exploration study on snacking, Warsaw 22-25 April 2014, CPC

[10] Badanie zwyczajów I postaw, U&E dla Mondelez

[11] Badanie zwyczajów I postaw, U&E dla Mondelez


 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF