Im mniej dni do kalendarzowego lata tym trudniej nam się doczekać. Po całym roku każdy z niecierpliwością czeka na długie, słoneczne dni. Tęsknimy za piękną pogodą, upałami, weekendem spędzonym nad wodą i letnimi smakami. Jeden z nich to smak dojrzałych, słodkich i soczystych brzoskwiń o pluszowej miękkiej skórce. Ale dopóki nasze polskie owoce nie dojrzeją w sadach, sięgnijmy po odrobinę prawdziwego lata zamkniętego w paczce Crispy Natural.

wiz-paczka-brzoskiwnia-bez-tlaSkąd brzoskwinie wzięły się w Europie?

Brzoskwinie pochodzą z Chin, gdzie były otaczana czcią i traktowana jako swego rodzaju relikwia. Owoce brzoskwiń malowano na ścianach świątyń, i malowano na chińskiej porcelanie. Jednak jedynie owoce cieszyły się uznaniem i czcią, bowiem drzewa same w sobie uważane były za przeklęte przez bogów. Nikt nie miał odwagi aby ściąć brzoskwiniowe drzewo. Obumierały zatem, a kiedy już całkowicie próchniały palono je pozbywając się popiołów do morza. Z Chin brzoskwinie trafiły do starożytnej Persji i Egiptu, a dopiero stamtąd dzięki wyprawom Aleksandra Wielkiego do Europy.

Co kryją w sobie?

Brzoskwinie są cennym źródłem witamin, beta-karotenu i błonnika. Beta-karoten zawarty w brzoskwiniach nadają skórze piękny koloryt i poprawiają jej strukturę. Mają też dużo witamin z grupy B, witaminę PP i C. Zawartość prowitaminy A, witaminy B1, B2, B3, B6, K i pozostałych składników czyni brzoskwinię dobrym źródłem witamin w okresie wyczerpania organizmu. Brzoskwinia zawiera także magnez, wapń, potas, fosfor, cynk i żelazo. Zawarta w brzoskwiniach witamina A pobudza żołądek do wydzielania soku trawiennego, tym samym wzmaga apetyt i przyspiesza procesy trawienne, regulując pracę układu pokarmowego. Składniki zawarte w brzoskwiniach mają również działanie odtłuszczające i oczyszczające, stąd poleca się je również przy dietach.

Przywołaj smak lata!

Brzoskwinia ma jak widać zbawienny wpływ na nasze ciała ale i dusze. Jak można się obyć bez ich słodyczy. Chrupiąca wersja jest idealna jako samodzielna przekąska, jako dodatek do śniadaniowych wariacji. Brzoskwinie można spakować do torby jako drugie śniadanie, mieć pod ręką w biurku kiedy zgłodniejemy w pracy. Można dodać je do owocowej sałatki, posypać nimi pyszne naleśniki z twarożkiem lub dodać je do pachnących latem muffinków!

muffiny z brzoskwinią i migdałamiPrzepis na muffiny z suszoną brzoskwinią i migdałami (12 sztuk):

  • 2 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki cukru
  • łyżka proszku do pieczenia
  • łyżeczka soli
  • duże jajko
  • szklanka mleka, jogurtu naturalnego lub kefiru
  • 0,5 szklanki oleju roślinnego lub oliwy
  • 100 g suszonych brzoskwiń (np. Crispy Natural)
  • 100 g migdałów

 

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180°C i przygotowujemy wyłożone papilotkami foremki. Przygotowujemy dwie miski:

W pierwszej misce: przesiewamy mąkę przez sito, dodajemy cukier, proszek do pieczenia i sól.

W drugiej misce: roztrzepujemy jajka i dodajemy pozostałe składniki mokre.

Wymieszane składniki mokre przelewamy do miseczki ze składnikami suchymi.

Całość delikatnie mieszamy dodając do tego paczkę pokruszonych suszonych brzoskwiń Crispy Natural oraz 100 migdałów. Ciasto nakładamy do foremek na 3/4 ich wysokości.

Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 20 minut.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF