Badanie „Dwa śniadania Polaków” wykazuje, że Polacy jedzą pełnowartościowe poranne posiłki tylko w weekendy. Czas przekonać się, że warto zdrowe nawyki przenieść również na pozostałe dni tygodnia. Myślisz, że nie masz czasu i siedem dni to dla Ciebie za dużo? Wprowadzanie zmian zacznij małymi krokami – na początek spróbuj jeść zdrowe śniadanie na przykład już od środy. Satysfakcja gwarantowana!

tymBadanie zwyczajów śniadaniowych Polaków, przeprowadzone w październiku 2013 roku przez instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki TYMBARK wykazało, że większość Polaków tylko w weekendy ma czas, aby zadbać o obecność witamin na talerzu. – Pacjenci, tłumacząc się brakiem czasu, przyznają, że w tygodniu rzadko kiedy udaje im się zjeść „porządne” śniadanie – potwierdza dietetyk Aneta Łańcuchowska z Poradni Dietetycznej „hälsa”. – Tymczasem budzący się po całonocnej głodówce organizm potrzebuje odpowiedniego bodźca do działania, a pierwszy posiłek powinien zapewnić potrzebną mu energię. Aby śniadanie spełniało swoje zadanie, koniecznie powinniśmy pamiętać o zjedzeniu przy tej okazji pierwszej z codziennych pięciu porcji warzyw, owoców lub soku.

Wczesnowiosenna aura wyjątkowo sprzyja sięganiu po soki 100%, które z powodzeniem rekompensują brak świeżych sezonowych warzyw i owoców. – Te dostępne są tylko w lecie i jesienią, tradycyjnie jada się ich mało w zimie i wczesną wiosną, gdy dieta składa się głównie z mięsa, tłuszczu i węglowodanów – przyznaje Aneta Łańcuchowska. W ten sposób nie dostarczamy wystarczającej ilości składników odżywczych, których zmagający się z niedawną zimą organizm bardzo potrzebuje. – Warto nadrobić te zaległości sokiem owocowym lub warzywnym – podpowiada ekspert. – Szukając odpowiedniego w sklepie, spójrzmy na skład i koniecznie wybierzmy ten opisany jako sok 100%, który na pewno nie zawiera dodatkowego cukru oraz konserwantów.

Zaczynając zdrowo dzień od szklanki soku 100% TYMBARK, można dowolnie dobierać ulubione smaki tak, by pasowały do pozostałych składników śniadania, a także do konkretnych potrzeb naszego organizmu. – Osobom borykającym się z anemią polecam picie do śniadania soku pomarańczowego, gdyż witamina C w nim zawarta ułatwia wchłonięcie się żelaza np. z produktów mięsnych, czy też z ryb. Jeżeli natomiast celem jest obniżenie poziomu złego cholesterolu, odpowiednim wyborem będzie sok grejpfrutowy, który zawiera narynginę. Regularne picie soku do śniadania przekłada się też na lepsze przyswajanie przez organizm wapnia – materiału budulcowego kości. To ważne, bo np. szczawiany, zawarte w herbacie, skutecznie blokują wchłanianie tej substancji odżywczej.

Soki 100% TYMBARK zawierają szereg różnorodnych witamin i składników mineralnych, m.in.: witaminę C, E, PP, prowitaminę A, potas, błonnik, pektynę, czy też kwas foliowy, dlatego pamiętajmy, aby w naszej diecie pojawiały się różne smaki soków. Taka różnorodność pomoże wzbogacić organizm w niezbędne substancje odżywcze. – Witamina C, obecna np. w najbardziej popularnych sokach cytrusowych, świetnie uodparnia, chroniąc nas przed infekcjami – wyjaśnia Aneta Łańcuchowska. W soku wieloowocowym typu multiwitamina, zawierającym takie owoce jak brzoskwinia i mango, znaleźć możemy witaminę A, odpowiedzialną za prawidłowy proces widzenia, jak i atrakcyjny wygląd skóry. Z kolei kwas foliowy, również obecny w multiwitaminie, jest niezbędny do prawidłowego rozwoju układu nerwowego u dziecka, dlatego jego spożywanie jest zalecane kobietom w ciąży.

Dietetycy oraz eksperci żywieniowi są zgodni, że dieta bogata w owoce, w tym naturalne soki owocowe 100%, to gwarancja lepszego samopoczucia i zwiększenia odporności żyjącego w pośpiechu organizmu. Ponieważ organizm nie jest w stanie magazynować zapasów witamin i soli mineralnych, regularnie potrzebuje naszego wsparcia w dostarczaniu odpowiednich składników. Dlatego dietetycy zalecają spożywanie od 500 do 800 gramów owoców, warzyw lub soku dziennie.

Respondenci badania „Dwa śniadania Polaków” nie ukrywali, że zapewnienie organizmowi codziennie 5 porcji zdrowia jest dla nich trudnym zadaniem. Soki 100% TYMBARK to idealne rozwiązanie, które ułatwia podjąć wyzwanie i pomaga w przeniesieniu zdrowych nawyków śniadaniowych z weekendu na poranne posiłki przygotowywane między poniedziałkiem a piątkiem. Jeśli jednak utrzymanie porannej dyscypliny przez wszystkie siedem dni to dla nas zbyt wiele, spróbujmy na początek zdrowe nawyki wdrażać od środy. Sok 100% sprawia, że spożycie pełnowartościowego śniadania nie musi zajmować więcej czasu. Nawet jeśli nie mamy pomysłu na urozmaicenie porannego menu, wypijmy do tradycyjnej kanapki szklankę soku TYMABRK 100%, aby dostarczyć organizmowi pierwszą porcję warzyw lub owoców. Satysfakcja z tego, że robimy dla siebie coś dobrego na pewno wprawi nas w doskonały nastrój, który pozytywnie wpłynie na cały dzień. Już dziś zacznij eksperymentować ze smakami soków 100% TYMBARK, by poznawać swoje upodobania.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF