4 września odbędzie się VI certyfikacja Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. O działaniach podejmowanych w ramach programu opowiada jego organizator, Marek Bielski.

Na czym polega program „Doceń polskie”?
Marek Bielski: „Doceń polskie” to program promujący najlepsze polskie wyroby spożywcze. W ramach programu organizujemy certyfikacje, podczas których eksperci zawodowo zajmujący się żywnością i żywieniem oceniają zgłoszone produkty. Artykuły wysokiej jakości otrzymują certyfikat „Doceń polskie” potwierdzający wysokie parametry smakowe i odżywcze danego wyrobu.


Ile artykułów posiada certyfikat programu?

MB: Do tej pory godłem „Doceń polskie” może się pochwalić ponad 350 artykułów spożywczych różnego typu. Przed nami kolejna certyfikacja, więc ta liczba pewnie się zwiększy. Zestawienie wszystkich nagrodzonych artykułów jest dostępne na blogu programu. Tam też zamieszczamy wszystkie aktualności związane z akcją. Warto podkreślić, że nie wszystkie produkty pomyślnie przechodzą certyfikację. To dowód, że audyty są skuteczne, a certyfikat otrzymują naprawdę wartościowe wyroby.

 

Czym „Doceń polskie” różni się od innych inicjatyw tego typu?
MB: Zależało nam na tym, aby program działał w przejrzysty sposób i był otwarty dla wszystkich producentów żywności. Dzisiaj mogę powiedzieć, że nam się to udało, ale wciąż stawiamy sobie nowe, ambitne cele.
Każdej firmie przedstawiamy zasady funkcjonowania programu, wyjaśniamy jak będzie przebiegał proces oceny i od czego zależy końcowa nota. Nie ma żadnych opłat wstępnych, udział w certyfikacji jest niezobowiązujący, dlatego każda firma może zgłosić swój wyrób i przekonać się jak ocenia go Loża Ekspertów. Jedynym warunkiem, który uprawnia do udziału w audycie jest tzw. polski akcent produktu, który potwierdzi, że wyrób jest związany z Polską.
Program to coś więcej niż sama promocja; zwracamy uwagę konsumentów na ciekawe i smaczne produkty, a firmom stwarzamy nowe możliwości prezentowania swoich wyrobów.

Jak firmy wykorzystują certyfikat?
MB:  Każda firma na swój sposób wykorzystuje go do promocji. Certyfikat jest dostępny w firmowych sklepach, czy na stoiskach podczas targów. Wiem, że producenci powołują się na niego podczas rozmów z klientami, bo to dla nich dodatkowy atut. Z kolei logotyp programu można znaleźć zarówno na opakowaniach nagrodzonych wyrobów, jak i w reklamach telewizyjnych, billboardach, folderach reklamowych. Znak jest chętnie wykorzystywany przez firmy sprzedające towary za granicą, gdzie polska żywność cieszy się dużą popularnością.
O tym, że posiadanie certyfikatu przynosi korzyści świadczą firmy, które ponownie biorą udział w certyfikacji – zgłaszają kolejne produkty, bo widzą, że wcześniej nagrodzone wyroby cieszą się powodzeniem.
Co program oferuje firmom biorącym w nim udział?
MB: Podejmujemy czynności, których celem jest promocja nagrodzonych wyrobów. Korzystamy z różnych kanałów komunikacji; strony, bloga, mediów społecznościowych. Współpracujemy także z blogerami, nie tylko kulinarnymi. Podchodzimy do promocji w sposób kompleksowy i nowoczesny. Nie zapominamy przy tym o mediach tradycyjnych, które są istotne zwłaszcza dla małych, lokalnych firm. W takich przedsiębiorstwach zwykle brakuje osoby, która odpowiadałaby wyłącznie za promocję, często nie ma na to po prostu czasu. Nasze działania to dla takich firm sposób na dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów.

Czy współpraca z firmą kończy się tuż po certyfikacji?
MB: Nie, wręcz przeciwnie. Pozostajemy w kontakcie z producentami i obserwujemy ich rozwój.  Widać to zwłaszcza na blogu, gdzie publikujemy informacje o nagrodzonych firmach i zamieszamy zdjęcia z wydarzeń w których uczestniczyli przedstawiciele przedsiębiorstwa.
Zapraszamy także producentów do wzięcia udziału w organizowanych przez nas akcjach, motywujemy do podejmowania nowych inicjatyw.

O jakich działaniach mówimy?
MB: Jedną z naszych propozycji jest serwis KupujNajlepsze.pl, za pośrednictwem którego można znaleźć adresy sklepów oferujących produkty z godłem „Doceń polskie”. Cały czas pracujemy nad portalem, ale wierzę, że już niedługo będzie to w pełni użyteczne narzędzie bardzo pomocne przy robieniu codziennych zakupów. Organizujemy także spotkania i warsztaty w ramach „Akademii Doceń polskie”. Poza tym inicjujemy konkursy, w które także mogą zaangażować się firmy.
Wspieramy również inicjatywy charytatywne, takie jak „Pomaganie jest trendy” i „Szlachetna paczka”. O wszystkich działaniach można przeczytać na naszym blogu firmowym oraz na fanpage „Doceń polskie” na Facebooku, do czego oczywiście zachęcam.
Jak widać – wokół programu i nagrodzonych w nich produktów naprawdę dużo się dzieje. Nie poprzestajemy jednak na tym i planujemy kolejne działania, które przyniosą korzyści konsumentom, jak i wytwórcom dobrej żywności.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF