Starzejące się komórki są zmorą wielu z nas, gdyż przyczyniają się do pogorszenia funkcjonowania całego organizmu. Tego procesu nie można zatrzymać, jednak istnieje sposób, by go znacznie spowolnić, np. dzięki właściwemu sposobowi odżywiania się. Leczniczy wpływ kaszy wynikający z dużej zawartości witamin i składników odżywczych, pomaga w utrzymaniu homeostazy oraz prawidłowemu przebiegowi licznych procesów biochemicznych naszego organizmu.

Lubię-Kaszę_logo2Zatrzyma czas i Twoją młodość

W naszej diecie powinny się znaleźć przede wszystkim produkty bogate w przeciwutleniacze, które chronią błonę komórek przed wolnymi rodnikami. Spośród wszystkich kasz najwięcej przeciwutleniaczy znajdziemy w gryczanej. Dodatkowo, dzięki wysokiej zawartości cynku, kasza wspomaga produkcję kolagenu – białka odpowiadającego za elastyczność naskórka. Jest również jednym z najlepszych naturalnych źródeł rutyny – związku, który uszczelnia i uelastycznia naczynia krwionośne. Wprowadzając ten rodzaj kaszy do diety możemy zapobiegać powstawaniu żylaków, czerwonych przebarwień na skórze (tzw. pajączków), a także obrzęków.

– Kasza powinna być kluczowym elementem w diecie każdego z nas. Niezależnie od wieku, regularne spożywanie kasz może chronić przed m.in.: nadwagą i otyłością, zaparciami, osteoporozą, chorobami układu pokarmowego, miażdżycą, udarami i zawałami, a także cukrzycą typu II. Kasze, zwłaszcza te gruboziarniste, są źródłem węglowodanów złożonych. Po ich zjedzeniu we krwi długo utrzymuje się stabilne stężenie glukozy, która stanowi jedyne w swoim rodzaju paliwo dla mózgu i przez to warunkuje jego prawidłową pracę – mówi Katarzyna Foszner, ekspert kampanii „Lubię kaszę”.

Polecana niezależnie od wieku

Dla maluchów świetna będzie kasza manna. Ponieważ jest lekkostrawna, jest jednym z pierwszych źródeł glutenu dla jeszcze młodego układu pokarmowego. Zaleca się, by wprowadzać ją do jadłospisu między 5 a 6 miesiącem życia. Dzięki krzemowi zawartemu m.in. w kaszy jaglanej, u dzieci prawidłowo rozwija się układ kostny oraz zwiększa odporność. Za sprawą dużych ilości żelaza, ilość czerwonych krwinek utrzymuje się na prawidłowym poziomie. Lecytyna warunkuje prawidłowy rozwój mózgu – wszystkie te składniki znajdziemy w kaszy jaglanej, która jest dodatkowo lekkostrawna i nie powoduje dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Kobiety w okresie menopauzy powinny spożywać jaglaną, która zawiera lignany – związki wyrównujące gospodarkę hormonalną. Duża ilość przeciwutleniaczy, znajdujących się w kaszy gryczanej, spowalnia procesy starzenia – nie tylko te zachodzące w skórze, powodujące zmarszczki, ale również całego układu krwionośnego czy nerwowego. Zmniejsza to ryzyko wielu chorób związanych z wiekiem.

Mężczyźni prowadzący intensywne życie seksualne, cierpiący na bezpłodność, brak popędu seksualnego lub łysienie powinni wzbogacić swoją dietę o gryczaną. Dzięki dużej ilości cynku kasza ta zapewnia prawidłową czynność prostaty i narządów rozrodczych, a także reguluje produkcję testosteronu i plemników. Dodatkowo, za sprawą tego pierwiastka zapobiega łysieniu, utrzymując zarówno włosy, jak i naskórek w nienagannym stanie.

Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Więcej informacji: www.lubiekasze.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF