Wspaniałe, śniadaniowe smoothie, którego przygotowanie zajmuje jedynie kilka minut i które pomoże dobrze zacząć dzień. Smoothie zawiera płatki owsiane, ale nie ma potrzeby ich wcześniej namaczać. Wystarczy zmielić je w blenderze i dodać pozostałe składniki. Zaletą tego przepisu jest to, że wszystkie najlepsze śniadaniowe składniki łączą się w jeden, szybki w przygotowaniu i pyszny koktajl.

Płatki owsiane zawierają węglowodany złożone, które są trawione powoli przez cały poranek, banany dostarczają duże ilości potasu, który wspomaga pracę mięśni, mleko i jogurt są źródłem wapnia, który wraz z witaminą K i manganem znajdującym się w śliwkach suszonych pomaga zachować zdrowie kości. Nasiona chia są źródłem dobrych, nienasyconych tłuszczy, a pyszne suszone śliwki są bogate w potas, który m.in. wspiera pracę systemu nerwowego i pomaga utrzymywać odpowiednie ciśnienie krwi. Śliwki suszone są także źródłem miedzi, która wspiera prawidłową pracę układu odpornościowego oraz transportu żelaza w ciele. A ponieważ suszone śliwki wspierają pracę układu trawiennego*, ten koktajl świetnie oczyszcza organizm. Ale co najważniejsze smakuje wyśmienicie!

[*korzystny efekt przy spożyciu 100g śliwek suszonych dziennie]

CPB_Sniadaniowy_Koktajl_Detox_1Składniki:

  • garść płatków owsianych
  • 1 banan
  • 4 śliwki kalifornijskie
  • 1 łyżka miodu
  • ok. 20g jogurtu naturalnego
  • łyżka nasion chia
  • ok. 150ml chudego mleka
  • ok. 150 ml soku ze śliwek kalifornijskich
  • 1 łyżeczka świeżo startego imbiru
  • kilka liści sałaty

Przygotowanie:

W blenderze zmielić płatki owsiane, następnie dodać banana, śliwki kalifornijskie, miód, jogurt naturalny, imbir, liście sałaty i nasiona chia. Zalać mlekiem i sokiem ze śliwek suszonych z Kalifornii. Zmiksować dokładnie. Jeśli konsystencja jest zbyt gęsta, dodać więcej soku lub mleka.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF