Jeśli wśród noworocznych postanowień znalazły się te z cyklu „będę fit”,  oprócz karnetu na siłownię oraz butów do ćwiczeń upolowanych na wyprzedażach, warto sprawdzić jak wystrzegać słodkich pokus i wytrwać w składanych w Sylwestra obietnicach.

Schudnięcie i zdrowszy tryb życia to jedne z najpopularniejszych postanowień noworocznych. Chcemy mieć idealną sylwetkę, pamiętać o regularnym treningu i zdrowo się odżywiać. By nasze obietnice nie pozostały w sferze marzeń, pamiętajmy o tym, że kluczowa jest tu konsekwencja. Drobnymi krokami, działając sukcesywnie  – z pewnością osiągniemy to, czego chcemy!

kobieta_fit_2Małe cele – szybszy efekt

Jeśli powiesz sobie, że schudniesz 10 kilogramów, wtedy od razu stawiasz na długoterminowy cel, który zrealizujesz dopiero za kilka miesięcy. Brak natychmiastowych efektów jest jedną z głównych przyczyn, dla których poddajemy się i wracamy do starych nawyków. Zdecydowanie bardziej korzystne jest stawianie sobie mniejszych, ale jednocześnie prostszych w realizacji celów – na przykład określenie przedziału zgubionych kilogramów, które chcemy zrzucić w danym miesiącu.

Odpowiednie przygotowanie to podstawa

Masz już wykupiony karnet na siłownię, odpowiedni strój i buty. To dobry początek! Pamiętaj jednak, że w zdrowszym trybie życia chodzi przede wszystkim o równowagę i harmonię. Mierz siły na zamiary. W pierwszym tygodniu nie przebiegniesz 10 kilometrów ani nie spędzisz trzech godzin  na siłowni. Nie chodzi o to, by się przetrenować, lecz by umiejętnie dawkować i powoli zwiększać liczbę treningów, dostosowując ich liczbę do naszych realnych możliwości.

Zdrowa dieta, czyli zmieniamy nasze nawyki…na stałe

Po świątecznym obżarstwie mamy już dość ciężkostrawnych potraw, bigosu i sałatek ociekających majonezem, z drugiej jednak strony przyzwyczaiłyśmy się do biesiadowania i ucztowania ponad miarę. Podczas świąt po prostu przejadamy się, dlatego w styczniu warto wrócić do dobrej formy również regulując dietę. Niewielkie porcje spożywane o tych samych porach, zdrowy_nowy_rok_1to najlepszy patent na smukłą sylwetkę. Przygotowując sałatki majonez zastąp oliwą z oliwek. Postaw na owoce oraz idealne o tej porze roku, sycące kasze i ziarna zbóż. Jeśli będziesz mieć ochotę na przekąskę, zamiast sięgać po batony, zrób sobie wartościowe kakao, a tuczące i niezdrowe chipsy ziemniaczane zamień na naturalne chipsy warzywne, np. suszone plasterki jabłka lub marchwi Crispy Natural.

Przy odrobinie wysiłku i determinacji, znajdziesz zdrowszy wariant dla każdej kulinarnej pokusy. Nie warto jednak dać się zwariować – zdrowy tryb życia ma przede wszystkim dawać ci dobrą energię, świetne samopoczucie i uśmiech na twarzy, dlatego jeśli od czasu do czasu sięgniesz podczas spotkania z przyjaciółką po kawałek ciasta, nie miej wyrzutów sumienia. Tylko nie omijajcie później treningu!

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF