Blisko dwie trzecie Polaków przyznaje, że najbardziej smakują im ciasta i desery przygotowywane w domu. Domowe wypieki lubimy trzy razy bardziej od tych kupowanych w cukierniach – tak odpowiedziało aż 62% respondentów biorących udział w badaniu na temat wypieków w Polsce przeprowadzonych przez IQS Group w lutym 2015 roku[1].

Dla fanów domowych słodkości Lidl wspólnie z Pawłem Małeckim, Mistrzem Cukiernictwa przygotował niespodziankę – książkę „Cukiernia Lidla”.

Lidl-Logo_4c_OL [Konvertiert]Ciasto po mistrzowsku

Paweł Małecki, Mistrz Cukiernictwa – jako jeden z 16-osobowego zespołu ustanowił rekord Guinessa w pieczeniu największego tortu weselnego, a w 2013 roku dołączył do zespołu dwóch znakomitych szefów kuchni Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Cukiernik znany jest także z kręcenia lodów, o czym przekonali się Włosi podczas Lodowego Pucharu Świata w Rimini. Na portalu www.kuchnialidla.pl, w zakładce „Cukiernia Lidla” raz na tydzień, w niedzielę, publikowane są przepisy autorstwa Pawła Małeckiego wraz z pełną listą składników niezbędnych do ich przygotowania. A co najważniejsze – każdy może przygotować deser, czy też upiec ciasto w swojej domowej kuchni pod okiem samego mistrza. Wszystko za sprawą filmów instruktażowych.

– W tym roku wspólnie z Pawłem przygotowaliśmy książkę Przepisy Mistrza Pawła Małeckiego „Cukiernia Lidla”. Wcześniejsza publikacja, książka „Pascal kontra Okrasa” cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Dlatego wierzymy, że pozycja zawierająca przepisy Pawła to swojego rodzaju wydawnicza wisienka na torcie. Polacy uwielbiają gotować, a jak wynika z ostatnich badań – uwielbiają także piec – aż siedmiu na dziesięciu respondentów deklaruje, że przygotowuje desery i piecze ciasta właśnie w domu” – komentuje Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Specjalnie na Wielkanoc

Książka „Cukiernia Lidla” została przygotowana z myślą o zbliżającej się Wielkanocy, kiedy na polskich stołach królują wspaniałe domowe wypieki. Znajdziemy w niej jednak nie tylko przepisy świąteczne, ale te już wcześniej opublikowane na stronie www.kuchnialidla.pl, jak również zupełnie nowe, słodkie receptury z repertuaru Mistrza. Aby ją zdobyć należy wziąć udział w promocji, która rozpocznie się w sklepach Lidl od 28. lutego i potrwa  do 29. marca lub do wyczerpania zapasów. Za każde wydane 50 zł na zakupy[2], otrzymamy jedną naklejkę. Aby otrzymać książkę należy uzbierać sześć naklejek i wpłacić symboliczny jeden grosz.

Mężczyzna z… babką – nie tylko wielkanocną

65% badanych piecze ciasta lub przygotowuje desery przynamniej raz w miesiącu. Natomiast co piąta osoba przygotowuje słodkości co najmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, w ostatniej grupie jest tyle samo mężczyzn co kobiet! Ponadto, aż 60% Polaków przyznaje, że co jakiś czas eksperymentuje podczas słodkich wypieków, sięgając po nowe przepisy i pomysły.
Jednak Polacy są raczej tradycjonalistami, co potwierdziło się także w tym badaniu – ponad połowa, bo aż 56% uważa, że pieczenie ciast to rodzinna tradycja, a także sprawianie przyjemności swoim najbliższym – tak odpowiedziało 49% Polaków.

Mars i Wenus w kuchni

Każda kobieta powinna umieć upiec ciasto – tak uważa co drugi badany, a według 24% ankietowanych to cały czas bardzo pożądana umiejętność. Co o piekących mężczyznach sądzą kobiety? Jak wynika z badań – mężczyzna przygotowujący słodkości jest bardzo męski! Tak sądzi 28% pań. Na pytanie czy pieczenie jest sexy twierdząco odpowiedziało 35% ankietowanych.

[1] Badania Omnibus na temat wypieków, przeprowadzone przez IQS Group na zlecenie Lidl Polska, luty 2015; N=800 w wieku 18-50 lat

[2] Z promocji wyłączone są napoje alkoholowe, a w tym piwa, wyroby tytoniowe, produkty lecznicze, preparaty do początkowego żywienia niemowląt i przedmioty służące do karmienia piersią.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF