W tym roku o polskim jabłku mówiło się wiele. Flagowy krajowy produkt zdetronizował dotychczasową potęgę eksportową jabłek – Chiny – stając się światowym liderem. Co łączy dwa rodzime, tradycyjne produkty – jabłka i markę Wyborowa? Bezsprzecznie 100% polskie pochodzenie i międzynarodowy rozgłos. Od teraz jest to także Wyborowa Smaki Świata Polskie Jabłko.

POLSKIE_JABLKA_wizualizacjaW tym roku poziom produkcji jabłek w Polsce osiągnął 3,5 mln ton**. Urodzaj cieszy, chociaż w wyniku zmieniającej się sytuacji eksportowej, czego efektem są ograniczenia importu jabłek przez rynki wschodnie, pojawił się jednocześnie problem zagospodarowania nadwyżki polskich jabłek.Pomysłów na zagospodarowanie nadwyżki pojawiło się wiele. Zaangażowały się zarówno firmy jak i społeczeństwo. Także marka Wyborowa postanowiła przyłączyć do wsparcia rodzimych sadowników. Dlaczego?

– Polskie jabłko i markę Wyborowa bardzo wiele łączy. To produkty, z których bezsprzecznie możemy być dumni i którymi powinniśmy się chwalić. Ich jakość i wyjątkowy smak sprawiają, że są doceniane na całym świecie. Dlatego warto dbać zarówno o ich promocję jak i współpracę między flagowymi produktami – podkreśla Mikołaj Szymborski, Marketing Manager Wyborowa Pernod Ricard.

To jednak nie jedyny powód. Zespół ekspertów Wyborowej od kilku miesięcy pracował nad przygotowaniem receptury nowego wariantu w portfolio Wyborowa Smaki Świata. Do jego produkcji wykorzystywane są wyłącznie rodzime odmiany jabłek. W zakładach produkcyjnych w Zielonej Górze stworzono już pierwszą partię nowego produktu. Jest wytwarzany na bazie naturalnych składników. Obecnie Wyborowa przygotowuje się do dalszej produkcji i chce pozyskać z rynku najlepsze polskie jabłka i w ten sposób jeszcze mocniej wesprzeć sadowników.

– W ciągu kilku miesięcy mogliśmy zauważyć wzmożone działania na rzecz promocji polskiego jabłka i bardzo nas cieszy taka reakcja polskich firm jak i samych Polaków. Myślę, że działania Wyborowej to kolejny pozytywny aspekt w zaistniałej sytuacji – zaznacza Mirosław Maliszewski, Prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej

Stąd też ogłoszenie producenta o rozpoczęciu skupu jabłek, który potrwa do momentu pozyskania z rynku niezbędnej ilości surowca. Każdy sadownik zainteresowany złożeniem oferty może zadzwonić pod wskazane w ogłoszeniu numery telefonów, gdzie uzyska wszelkie niezbędne informacje.

– Spotkały się dwie wielkie, polskie marki. Jabłko i marka Wyborowa. I z tego mariażu powstał produkt, który ma szansę stać się swoistą super marką, łączącą w sobie to co w Polsce mamy najlepsze. Takie działania to kolejny krok w rozwoju różnorodności oferty krajowego rynku spirytusowego, który jest bezsprzecznie jedną z ważniejszych gałęzi przemysłu. Warto wspierać i promować tego typu inicjatywy – podsumowuje Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Pierwsza partia produktu pojawiła się już w sprzedaży. Nowy wariant, tak jak wszystkie z portfolio Wyborowa Smaki Świata, będzie dostępny w butelkach o pojemności 0,5 l.

Ciekawostki:

  • W 2013 roku eksport polskiego jabłka sięgnął blisko 1,2 mln ton*
  • Tegoroczne zbiory polskiego jabłka mogą być rekordowe i sięgnąć nawet 3,5 mln ton**
  • Rocznie Polacy spożywają ponad 15 kg jabłek***
  • W Polsce ponad 70% drzew owocowych to jabłonie ****
  • Wyborowa Smaki Świata Polskie Jabłko w produkcji wykorzystuje następujące odmiany jabłek: antonówka, boiken, lobo, champion, jonagold, jonagored, idaret, golden delicious
  • Do produkcji 1 litra Wyborowej Smaki Świata Polskie Jabłko wykorzystuje się średnio 1 kg wyłącznie polskich jabłek
  • Wyborowa Smaki Świata Polskie Jabłko to już 8 propozycja z portfolio smaków marki, która wchodzi do stałej oferty
  • Marka Wyborowa produkowana jest od 1927 i była pierwszą marką eksportową wśród wódek z Polski

**źródło: dane GUS
***źródło: Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej
****źródło: GUS 2013, Produkcja ogrodnicza, badania sadów 2012

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF