Jak wynika z badań przeprowadzonych przez grupę IQS na zlecenie Lidl Polska, większość Polaków kupuje luksusową żywność raz na miesiąc lub rzadziej1. Konsumentów odstrasza potencjalna cena produktów (77%), ograniczona dostępność (21%) oraz niewiedza na temat ich przygotowania (17%). Tymczasem w sieciach handlowych, jak Lidl, artykuły powszechnie uznawane za luksusowe są dostępne w przystępnych cenach, a konsumenci dowiadują się, jak łatwo i szybko przyrządzić z nich doskonałe potrawy.

lidlWśród produktów uznawanych przez polskich konsumentów za luksusowe znalazły się m.in.: kawior (85%), homary (85%), trufle (72%) i krewetki (53%) oraz kiełbasa z dziczyzny (58%). Zaliczamy do nich także żywność ekologiczną (41%) – szczególnie często jest to opinia kobiet (47% vs. 35% mężczyzn) i mieszkańców największych miast (50%). Co ciekawe, Polacy częściej za luksusowe uznają produkty wyprodukowane w kraju (16%), a nie zagraniczne (12%). Opinia ta przeważa wśród osób kupujących bardzo często artykuły spożywcze premium.

Mimo że Polakom luksusowe produkty nadal kojarzą się z wysokimi cenami i ograniczoną dostępnością, wzrost zainteresowania takimi artykułami jest istotnie zauważalny. Świadczy o tym chociażby rosnąca liczba specjalistycznych blogów i telewizyjnych programów kulinarnych. Potencjał segmentu premium dostrzegła także sieć Lidl, która po raz kolejny proponuje klientom ofertę Deluxe.

„Konsumenci coraz odważniej sięgają po artykuły dotychczas kojarzone jako wyjątkowe i tylko dla wybranych. Nasi klienci poszukują inspiracji kulinarnych i chętnie próbują nowych smaków, natomiast dla nas ważne jest, aby w naszej ofercie mogli znaleźć produkty wysokiej jakości w przystępnej cenie. Właśnie dlatego kolejny raz wprowadzamy do sklepów ofertę Deluxe, w której znajdą się m.in. perliczka świeża, daktyle suszone Medjool, wędzony filet z piersi kaczki, wyśmienite sery i doskonałe wędliny, w tym szynka parmeńska wskazana jako produkt luksusowy przez 46% badanych” – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Jak pokazuje raport, najchętniej sięgamy po produkty luksusowe przed specjalnymi okazjami. Prawie połowa badanych (48%) kupuje je na święta – Boże Narodzenie i Wielkanoc. „Zaobserwowaliśmy tę tendencję, dlatego pierwsze produkty Deluxe wprowadzimy do sprzedaży już w listopadzie. W kolejnych tygodniach oferta będzie się zmieniała, dzięki czemu nasi klienci będą mieli możliwość spróbowania wielu wyjątkowych, delikatesowych produktów, które na co dzień dostępne są głównie w sklepach specjalistycznych i delikatesach, tylko w największych polskich miastach.” – dodaje Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Badania wykazały, że w dalszym ciągu cenimy sobie tradycyjne smaki, jeśli chodzi o dobór dania dla naszych gości. Według raportu, na specjalne okazje najchętniej serwujemy dobrze znane nam potrawy: pieczone mięso/pieczeń (26%), jak również typowo polskie dania, w tym schabowy, gołąbki i bitki (20%). Coraz chętniej sięgamy jednak po mniej typowe dla naszej kuchni produkty jak homar (11%) lub krewetki (8%). Wychodząc naprzeciw tym preferencjom sieci handlowe, jak Lidl, wprowadzają do swojej oferty produkty luksusowe, które charakteryzuje najwyższa jakość. Zaliczają się do nich chociażby doskonałe mięsa i wędliny. Jednocześnie, wspierając swoich konsumentów w pasji do gotowania i odkrywaniu nowych smaków, Lidl oferuje coś więcej – inspiracje kulinarne wraz ze wskazówkami, co i w jaki sposób ugotować z danego produktu.

„Zależy nam na edukowaniu i dzieleniu się z Polakami naszą pasją do gotowania, czego przykładem jest nowa odsłona Kuchni Lidla, która stanowi kompendium wiedzy i pomysłów nt. niestandardowych, a jednocześnie prostych sposobów na urozmaicenie codziennych, domowych potraw. Konsumenci mogą znaleźć w niej różnorodne przepisy oraz filmy instruktażowe, które krok po kroku pokazują, jak przyrządzić daną potrawę” – wyjaśnia Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Które z poniżej wymienionych produktów są Pana(i) zdaniem luksusowe?2
Dlaczego nie decyduje się Pan(i) na zakup luksusowych produktów spożywczych?3

———————————————————————————————————–

1 Raport „Spożywcze produkty luksusowe” przeprowadzony przez Grupę IQS na zlecenie Lidl Polska na reprezentatywnej próbie n=800 odpowiadającej strukturze demograficznej Polaków w wieku 18-50 lat (marzec 2015).

2 j.w.

3 j.w.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF