W tym roku obchodzimy 50 rocznicę pojawienia się na rynku Ludwika. Mimo upływu tylu lat, nadal jest on najpopularniejszym płynem do mycia naczyń w Polsce. Regularnie używa go aż 46 % gospodarstw domowych w naszym kraju (TNS Polska,2013). Dzięki stale udoskonalanej recepturze Klienci cenią go za wysoką jakość i skuteczność dostępną w atrakcyjnej cenie.

ZNACZEK_50-LATZjednoczone Zespoły Gospodarcze INCO, obecnie GRUPA INCO S.A., rozpoczęły produkcję Ludwika w 1964 roku. Jego innowacyjna receptura została opracowana przez inż. Hannę Majchert i inż. Zbigniewa Kordę. Wprowadzenie Ludwika do sprzedaży było przełomowym wydarzeniem –  wcześniej na polskim rynku nie oferowano żadnego płynu do mycia naczyń. Dzięki temu, że znacząco ułatwiał codzienne życie, od razu zdobył uznanie i sympatię polskich rodzin. Do wzrostu jego popularności przyczyniła się również jego pierwsza kampania reklamowa. Jej hasło „Ludwiku do rondla” przełamywało stereotyp, że domowe porządki to domena wyłącznie kobiet. Klienci cenili również jego dostępność. Nawet w trudnych latach 70-tych i 80-tych, kiedy to sklepowe półki świeciły zazwyczaj pustkami, nie było większych problemów z kupnem Ludwika. W okresie, gdy brakowało surowców do produkcji opakowań, sprzedawany był z dystrybutorów.

„Ludwik to nasz sztandarowy produkt, który od 50 lat cieszy się niesłabnącym uznaniem Polaków. Aż 96 % badanych respondentów odpowiada, że zna nasz płyn do mycia naczyń, a regularnie używa go aż 46 % gospodarstw domowych[1]. Dzięki swojej wysokiej jakości, skuteczności oraz przystępnej cenie od lat jest on najczęściej wybieranym produktem w swoim segmencie.” – mówi Sławomir Józefiak, Prezes Zarządu GRUPA INCO S.A.

Nie tylko do rondla

Ludwik od zawsze był produktem uniwersalnym, wykorzystywanym na wiele różnych sposobów. Gdy na rynku wybór środków chemii gospodarczej był znacznie mniejszy niż obecnie, płyn do zmywania okazywał się pomocny w różnych sytuacjach. Do dziś bardzo często używa się go do sprzątania domu, mycia samochodu czy innych sprzętów, a także do zapierania tłustych plam. Praktycznie od samego początku fachowcy stosowali go do sprawdzania szczelności instalacji. Doskonale sprawdza się on również w żegludze morskiej do neutralizowania plam z ropy. Ludwik dostarcza również wiele atrakcji dzieciom, gdyż od pokoleń uznawany jest za najlepszy środek do robienia baniek.

Ludwik butelki 1964-2014 10x33cm  300dpi

 

Różne oblicza Ludwika

Obecnie płyn do zmywania Ludwik, oprócz tradycyjnego, miętowego zapachu, dostępny jest w kilkunastu różnych wersjach, m.in. grapefruitowej, cytrynowej, czy brzoskwiniowej. W sprzedaży dostępne są również balsamy do naczyń, które nie tylko skutecznie myją, ale dzięki zawartym w nich składnikom, również dbają o delikatną skórę dłoni. Portfolio produktów oferowanych aktualnie pod marką Ludwik jest jednak znacznie bogatsze. Są w nim zarówno środki do zmywarek, jak i płyny uniwersalne, do mycia szyb oraz glazury, do podłóg, udrażniania rur, żele i płyny piorące oraz wiele innych, specjalistycznych produktów do czyszczenia  wszystkich powierzchni w domu.

„Nieustannie udoskonalamy receptury naszych wyrobów, tak aby były one zgodne z najnowszymi technologiami produkcji. Dzięki temu, pomimo upływu wielu lat są one cenione przez Konsumentów za swoją wysoką jakość i skuteczność. Jednocześnie ciągle rozszerzamy asortyment produktów dostępnych pod marką Ludwik, tak aby jak najbardziej ułatwić Polakom utrzymanie porządku i czystości w domu.” – mówi Sławomir Józefiak, Prezes Zarządu GRUPA INCO S.A.

Ceniony za jakość i skuteczność

Wysoka jakość produktów wytwarzanych przez spółkę GRUPA INCO S.A. sprawia, że są one regularnie nagradzane zarówno przez Konsumentów, jak i podmioty branżowe. Wśród licznych nagród, wyróżnień i tytułów przyznanych marce Ludwik znajdują się m. in.: Złoty Laur Konsumenta, Złoty Paragon-Nagroda Kupców Polskich, Konsumencki Lider Jakości, Złote Godło Marki Godnej Zaufania, Przebojowy Produkt FMCG czy Hit Handlu.

 

[1] TNS Polska czerwiec 2013

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF