malma01Firma Lubella należąca do Grupy Maspex Wadowice zakupiła m.in. markę Malma w ramach procesu sprzedaży prowadzonego przez syndyka. Makaron pod marką Malma będzie produkowany w Lublinie, gdzie spółka dysponuje bardzo nowoczesnym zapleczem produkcyjnym i obecnie planuje tam kolejne inwestycje. W związku z transakcją, Lubella planuje zwiększyć zatrudnienie i w pierwszej kolejności skieruje propozycje współpracy do byłych pracowników malborskiej spółki.Rynek makaronów w Polsce rośnie i jest perspektywiczny. Jego wielkość to prawie 150 tys. ton rocznie, a wartość około 900 mln. zł.

Pamiętacie reklamę makaronów Malma z Sophią Loren

W ubiegłym tygodniu Lubella sfinalizowała transakcję zakupu wybranych składników majątkowych malborskiej spółki makaronowej w ramach procesu sprzedaży prowadzonego przez syndyka – marki Malma oraz pewnych ruchomości w tym m.in. linii do produkcji makaronów z zakładów w Malborku i Wrocławiu.

Makaron pod marką Malma będzie produkowany w Lublinie, gdzie mieści się zakład produkcyjny firmy Lubella. Spółka dysponuje bardzo nowoczesnym zapleczem produkcyjnym. Dodatkowo w bieżącym roku planowane są tam duże inwestycje, jak budowa centrum logistycznego i rozbudowa zakładu produkcyjnego. Ich wartość wyniesie około 50 milionów zł. Lubella planuje zwiększyć zatrudnienie i w pierwszej kolejności skieruje propozycję współpracy do pracowników malborskiej spółki. W 2002 roku znajomość spontaniczna Malmy była na poziomie ok. 60%, a obecnie wynosi ok 30% (źródło: Pentor,październik 2011).

Wojciech Jamróz, prezes firmy Lubella: „Na rynku makaronów jesteśmy obecni z marką Lubella, mamy mocną pozycję lidera, więc zrozumiałe, że procesy konsolidacyjne zachodzące na tym rynku budzą nasze zainteresowanie, tym bardziej, że jest to rynek mocno rozdrobniony. Konsument oczekuje od nas wysokiej jakości i efektywnej ceny, co jest do osiągnięcia, gdy ma się odpowiednią skalę produkcji.

 

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wprowadzenie na rynek makaronów Malma nie będzie proste z uwagi na długą nieobecność tej marki w sklepach, ale wierzymy, że się uda”.

Wielkość rynku makaronów szacuje się na ok. 150 tys. ton rocznie, a jego wartość wynosi 900 mln. zł.

Polacy zdecydowanie więcej podróżują, niż kiedyś i dzięki temu mają możliwość poznania kuchni innychkrajów, w tym doskonałej kuchni śródziemnomorskiej, gdzie króluje makaron. Bardzo ważnym czynnikiem jest wygoda, łatwość i szybkość przygotowania posiłku na bazie makaronów. Powoli polscy konsumenci zaczynają również szukać innowacji w kuchni i co za tym idzie gotują nowe dania, których do tej pory nie przygotowywali. Pomimo tych atrybutów, biorąc pod uwagę spożycie makaronów, Polakom wciąż daleko do wielkich ich miłośników – Włochów (spożycie: 22 kg na osobę), ale i do większości mieszkańców krajów europejskich, gdzie konsumpcja roczna to średnio 10 kg na osobę.
A na koniec jeszcze jedna reklama:

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF