Lato to czas odpoczynku, zabawy i… pozytywnych zmian. O tej porze roku jest nam łatwiej przestawić się na lekką, zdrową dietę, pełną warzyw, owoców. Mamy także większą potrzebę regularnego picia świeżej wody. Jak wykorzystać letnie miesiące do zmiany swoich nawyków? Odpowiedzi znają Katarzyna Biłous i Grzegorz Łapanowski, eksperci kampanii „BRITA – lepszy wybór”.

BRITA lepszy wybór_logoZdrowe i świadome życie

Coraz więcej z nas chce prowadzić  zdrowe i świadome życia. Wybieramy produkty spożywcze najwyższej jakości, dbamy o zdrową i zrównoważoną dietę, uprawiamy sporty i stronimy od używek. Troszczymy się także o siebie i środowisko, w którym żyjemy – wspieramy rozwiązania ekologiczne, rozwijamy swoje zainteresowania i regularnie się dokształcamy. Dbałość o organizm oraz sprawność umysłową upowszechnia się w coraz szerszych kręgach społecznych. Odpowiedzialne, mądre życie, w zgodzie ze sobą i własnym organizmem stało po prostu modne!

 

Świadome życie warto zacząć od harmonijnego połączenia odpowiedniej diety, dawki ruchu oraz picia odpowiednich ilości wody. Szczególnie latem warto zwrócić uwagę na odpowiednie nawodnienie –  bardziej się pocimy i pod wpływem wysokich temperatur organizm bywa narażony na przegrzanie. Pamiętajmy, aby mieć napój w pobliżu także podczas wzmożonego wysiłku i uprawiania sportu. Jeżeli ćwiczymy w domu, zaopatrzmy się w dzbanek, który mieści się w lodówce. Dzięki temu będziemy mieć dostęp do świeżej, orzeźwiającej wody na wyciągnięcie ręki.

Katarzyna Biłous, ekspertka ds. dietetyki oraz trenerka współpracująca z marką BRITA radzi: Zdrowe i świadome życie to nie tylko spożywanie licznych prozdrowotnych i ekologicznych produktów, lecz systematyczne spełnianie prawdziwych potrzeb własnego organizmu. Nie możemy zapominać o regularnym uprawianiu sportu oraz właściwym nawadnianiu ciała. Codzienna aktywność fizyczna, odpowiednia dieta oraz utrzymanie  odpowiedniej ilości wody w organizmie to filary podtrzymujące zachowanie dobrego zdrowia.

Włączenie większej dawki ruchu oraz odpowiednich ilości wody do codziennej diety to mała, pozytywna zmiana, którą wyraźnie odczuje nasz organizm. Dostarczenie mu odpowiedniej ilości płynów pomoże w zachowaniu prawidłowych funkcji poznawczych i fizycznych oraz poprawi wygląd skóry.

Zaproś lato do swojej kuchni

Latem warto popracować nad nawodnieniem, a także nad właściwym sposobem odżywiania. Po pierwsze musimy jeść regularnie, po drugie zaś nasze posiłki muszą być prawidłowo skomponowane, bogate w niezbędne składniki i dopasowane do trybu życia, który prowadzimy. Cieplejsze dni sprzyjają tym zmianom, ponieważ wtedy jemy częściej mniejsze porcje. Efekty poprawy sposobu odżywania zauważymy dosyć szybko w postaci lepszego samopoczucia, większej energii do działania i ogólnego wrażenia lekkości ciała. Właśnie teraz z łatwością możemy sięgnąć po zdrowe i smaczne produkty sezonowe. Warto się na nie decydować, ponieważ cechuje je wysoka wartość odżywcza, a także świeżość i trwałość. Dania na bazie letnich owoców i warzyw smakują pysznie, dostępne są także w bardzo przystępnych cenach. Nie omijajmy żadnego z posiłków – jedząc regularnie co 3-4 godziny, utrzymamy dobrą formę i będziemy się czuć znacznie lepiej. W szczególności pamiętajmy o śniadaniach, które dają organizmowi energię do rozpoczęcia pracowitego dnia. Nie muszą się one kojarzyć z tradycyjnymi kanapkami czy banalną jajecznicą. Podczas komponowania śniadań powinniśmy kierować się własnymi upodobaniami smakowymi oraz wartością odżywczą pokarmów. Wystarczą drobne urozmaicenia, by zwykłe śniadanie przemienić w nietuzinkowy posiłek.

Grzegorz Łapanowski – kucharz i dziennikarz kulinarny, ekspert kampanii „BRITA – lepszy wybór” podkreśla znaczenie codziennego spożywania śniadania: Pamiętajmy o śniadaniu, ponieważ to nasz podstawowy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Pożywne śniadanie złożone z odpowiedniej ilości białka (np. jogurt, mleko, twaróg, chuda wędlina), węglowodanów złożonych i zdrowych tłuszczy (np. musli, orzechy), owoców i/lub warzyw da nam energię na cały dzień.

Nowa wersja śniadania

Śniadanie z dodatkiem produktów sezonowych to dobry pomysł na rozpoczęcie letniego dnia. Szparagi, pomidory czy groszek cukrowy możemy wykorzystać do kanapek, sałatek i omletów. Smacznym połączeniem sezonowych warzyw i nabiału jest także jajko sadzone podane z chlebem pełnoziarnistym oraz w towarzystwie warzyw, np. szpinaku, pomidorów i ogórków, doprawionych jasnym sosem sojowym i kiełkami.

Z łatwością urozmaicimy smak zwykłej owsianki, jaglanki czy innej zupy mlecznej, dodając owoce, np.: borówki, rabarbar, truskawki, a także bakalie, przyprawy korzenne czy miód. Kasze i płatki będą aromatyczne i dużo smaczniejsze, gdy ugotujemy je na bazie soku ananasowego, gruszkowego, jabłkowego czy pomarańczowego albo pół na pół z wodą. Odmienny smak uzyskamy także, gotując je w herbacie owocowej, mleku kokosowym lub sojowym. Tradycyjna owsianka czy jaglanka będzie smakowała zupełnie inaczej polana zimnym musem owocowym, z łyżką jogurtu czy domowej marmolady.

Wykorzystajmy sezon na zdrowe warzywa i owoce do urozmaicenia swojej kuchni. Poszukiwanie i testowanie nowych smaków oraz połączeń produktowych spowoduje, że chętniej i częściej będziemy przygotowywać smakowite posiłki o każdej porze dnia!

Więcej porad i informacji na stronie www.brita.pl w części „BRITA – lepszy wybór”.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF