Sezon wakacji, urlopów oraz wysokich temperatur jest już w pełni. Podczas upalnych dni szukamy sposobów na ochłodzenie. Słoneczna pogoda jest bardzo przyjemna, ale potrafi być także uciążliwa dla organizmu. Dlatego też nasza dieta powinna być wtedy lekka, a jednocześnie bogata w minerały i witaminy. Podsuwamy kilka pomysłów na to, jak uzyskać takie kulinarne połączenia.

Płynne orzeźwienie

Oprócz wyboru zbilansowanych posiłków, podstawą jest dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości płynów – w okresie letnim powinno się ich pić nawet 3 litry dziennie! Nie oznacza to jednak, że musimy ograniczać się jedynie do wody mineralnej. Wybór stuprocentowych soków pozwoli nie tylko na ukojenie pragnienia, ale także na uzupełnienie jednej z 5 codziennych porcji owoców lub warzyw, rekomendowanych przez diabetyków. Dla tych, którzy z kolei preferują gęstszą konsystencję napoju, idealnie sprawdzą się koktajle. Te z dodatkami kawałków owoców czy zbóż są na tyle sycące, że mogą z powodzeniem posłużyć jako pyszna, zdrowa przekąska. Ciekawym urozmaiceniem będą także napoje owocowe – szczególnie z dodatkiem mięty, która posiada chłodzące właściwości.

Wakacyjny lunch

Dobranie dania odpowiedniego na letni obiad nie jest łatwe – wysokie temperatury sprawiają, że nie mamy ochoty na obfite, ciężkie, gorące posiłki. Jednocześnie powinniśmy dostarczyć organizmowi taką samą ilość kalorii, co zazwyczaj. W uzyskaniu lekkich kompozycji kulinarnych i zachowaniu prawidłowego bilansu wartości energetycznych pomocne będą produkty zbożowe, takie jak makarony, czy kasze. Stanowią one świetną bazę do dań na zimno (np. w formie sałatki), które zaspokoją głód, a także będą lekką, smaczną propozycją na posiłek w upalne popołudnie. Aby nadać im orzeźwiającego smaku, warto, dobierając dodatki, sięgnąć po miętę, limonkę czy awokado.

Kolorowy powiew świeżości

Piotr Ceranowicz, ekspert kulinarny marki Lubella, przygotował przepis na lekki i pożywny posiłek na letnie popołudnie. Makaron skomponował z najpopularniejszym skorupiakiem z bogactwa frutti di mare, czyli krewetkami. Ich delikatne mięso połączył ze świeżym sokiem z limonki oraz imbirem, który nadaje całemu daniu charakterystycznego, wyrazistego smaku. Ale to jeszcze nie wszystko… Nasz apetyt podczas upalnych dni jest niewielki, dlatego warto podkręcić go nie tylko smakiem, ale także samą barwą używanych składników. Żółty dodaje optymizmu i łagodzi stres, czerwony pobudza kubki smakowe i dodaje energii, a zieleń przynosi odprężenie i spokój. Aby przyrządzić prawdziwą ucztę nie tylko dla podniebienia, ale także dla oczu, skuś się na wykorzystanie kolorów w swojej kuchni. Ciekawym sposobem na ich wprowadzenie do letniego menu będzie użycie kolorowego makaronu, np. Lubella Tricolore. Dzięki temu uzyskamy zdrowe, odżywcze i barwne dania, które będą atrakcyjną propozycją w wakacyjnym menu. Poniżej serwujemy pomysł na jedno z nich, życzymy smacznego!

Kolorowe świderki z krewetkami, limonką i kolendrą

lubella_zdjecieCzas przygotowania: 20 minut

Liczba porcji: dla 4 osób

Poziom trudności: łatwe

Składniki:

  • 400 g makaronu Lubella Świderki Tricolore nr 15
  • 200 g obranych surowych krewetek
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 limonki
  • 50 g masła
  • Mały kawałek imbiru
  • Olej
  • Sól, pieprz
  • Natka kolendry

Przygotowanie:

Makaron gotujemy według zaleceń producenta twardość al dente 8 minut, normale 10 minut.

Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy do niego krewetki, dodajemy posiekany imbir, czosnek oraz doprawiamy solą i pieprzem.

Następnie wyciskamy na krewetki sok z 1 limonki i masło – sos do dania jest już gotowy. Obtaczamy w nim przygotowany wcześniej makaron i przekładamy na talerze.

Potrawę posypujemy kolendrą i dodajemy ćwiartki limonki.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF