Koniec wyrzutów sumienia! Naukowcy udowodnili, że miłość do słodkości mamy zapisaną w genach. We wszystkim wskazany jest jednak umiar! Zatem gdy zauważymy, że nasza dieta daleka jest od ideału, zmodyfikujmy ją tak, aby zarówno z jedzenia czerpać przyjemność, a jednocześnie cieszyć się dobrym zdrowiem.

  1. bNocny pochłaniacz słodkości

Cały dzień jesteś w biegu. Śniadanie to szybka kawa ze stacji benzynowej. Kilka kolejnych w pracy. Kanapka w pośpiechu między spotkaniami. Dopiero w drodze powrotnej do domu orientujesz się, że jesteś głodna i do dań na wynos domawiasz jeszcze ciasto czekoladowe z polewą i lodami. Do filmu niepostrzeżenie zjadasz całą tabliczkę czekolady, by rano z przerażeniem odkryć, że waga znów się zepsuła…

Nasza odpowiedź: przede wszystkim zacznij od śniadania. Dla żyjących w biegu idealne będzie Chrupiące musli BA! 5 ziaren z miodem z dodatkiem mleka lub jogurtu. Porcja dostarczy zdrowej dawki energii oraz witamin i minerałów m.in.: potasu, żelaza, magnezu, a także witamin z grupy B. Jeśli zjesz śniadanie, odżywisz swój organizm i rozpędzisz metabolizm. Dobry pomysł to także owsianka BA! 5 owoców leśnych – połączenie zbóż i bakalii. Możesz wygodnie przyrządzić ją w biurze na drugie śniadanie. Nie zapomnij o ciepłym obiedzie w pracy, garści dobrej jakości orzechów np. migdałów Bakalland, kiedy złapie cię głód, a ostatni posiłek zjedz nie później niż 3 godziny przed snem.

  1. Maniak słodkości

Wszystko co jesz musi być słodkie: twarożek na śniadanie, pierogi z owocami na obiad i naleśniki na kolację. W ten sposób łatwo przekroczysz zalecaną normę spożycia cukru. Szczególnie, gdy między posiłkami sięgasz jeszcze po ciastka, czekoladę czy słodzone napoje.

Nasza odpowiedź: Nadmiar cukru w diecie to prosta droga do wielu poważnych chorób, więc warto nauczyć się go zastępować zdrowszymi odpowiednikami. Idealnym dodatkiem do dań słodkich będą bakalie, które nadają smak oraz zawierają mnóstwo witamin i minerałów wprost z natury. Wysokiej jakości Rodzynki Bakalland czy Żurawina z sokiem z granatu to znakomite przekąski. A może przełamiesz swoje przyzwyczajenia i sięgniesz po Złote owoce Bakalland? Ich słodko-kwaśny smak to zupełnie nowy wymiar przyjemności.

  1. Zajadacz stresu

Problemy w pracy, szkole czy gorszy dzień, to pretekst by sięgnąć po słodycze. Niby niewinne pocieszanie się słodkościami, choć przyjemne, nie pomoże rozwiązać problemu.

Nasza odpowiedź: sięgnij po orzechy. W orzechach włoskich, laskowych czy migdałach drzemią supermoce – kwasy tłuszczowe, witaminy i minerały, które znakomicie wpływają na pracę mózgu. Kiedy jesteś w biegu wybierz batony zbożowe BA! skomponowane ze zbóż i bakalii np. BA! 5 orzechów lub 5 owoców leśnych – to wygodny sposób by sprawić sobie przyjemność w ciągu dnia i dostarczyć organizmowi energii.

Każdy typ łasucha może uniknąć pustych kalorii. Wszystkie posiłki, nawet te słodkie, powinny dostarczać nam cennych składników odżywczych. Włączając do diety bakalie oraz zbożowe przekąski, urozmaicimy nasze codzienne menu i jednocześnie zadbamy o zdrowie i dobre samopoczucie.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF