Raport „Talerz Polaka 2015” to już piąte coroczne zestawienie kulinarnych trendów i wyborów użytkowników największego portalu w Polsce do zamawiania jedzenia online PizzaPortal.pl. Tak jak w latach poprzednich, największą popularnością cieszyła się kuchnia włoska. Jednak nawyki żywieniowe Polaków zmieniają się.

PizzaPortal_logoDane raportu „Talerz Polaka 2015” dotyczą zamówień złożonych od 1 stycznia do 31 grudnia 2015 roku we wszystkich restauracjach w Polsce, z których można składać zamówienia przez serwis PizzaPortal.pl.

Kto najczęściej zamawia jedzenie online?

W ubiegłym roku mężczyźni(54%) częściej niż kobiety (46%) korzystali z możliwości zamawiania jedzenia online poprzez PizzaPortal.pl. W porównaniu z rokiem 2014, różnica ta powiększyła się o dwa punkty procentowe i wynosi obecnie 8%.

Nadal osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, które w większości są aktywne zawodowo, stanowią grupę wiekową najczęściej zamawiającą jedzenie online (41%). Natomiast 90% ze wszystkich użytkowników serwisu to osoby nieprzekraczające 45 roku życia.

Jakiekuchnie świata najczęściej wybierają Polacy?

W 2015 roku popularność zyskała kuchnia polska, a więc domowe potrawy z dostawą. Lokali, oferujących ten rodzaj kuchni, dołączyło do serwisu najwięcej. Zauważyć można, że powoli przemija moda na burgery. Niezmienną popularnością cieszą się restauracje z kuchnią azjatycką.

Mimo widocznego zainteresowania nowymi smakami, nadal najchętniej zamawianymi daniami są pozycje z menu restauracji włoskich (54%). Jednak większa liczba restauracji z kuchnią polską przełożyła się na wzrost zamówień domowych dań aż o 6 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Niespodzianką może być natomiast mniejsza aż o 4 punkty procentowe liczba zamówień dań amerykańskich, w tym także meksykańskich. Wielu zwolenników zyskuje kuchnia wegetariańska. Równie chętnie co dania bezmięsne, wybierane są dania fit.Najwyższa średnia cena zamówień obejmuje posiłki kuchni azjatyckiej i amerykańskiej, ich przeciętna wartość to 50 zł. Dla kuchni domowej średni koszyk wynosi 41 zł, a dla włoskiej 35 zł.

Flota PizzaPortal.pl nowa jakość na rynku dostaw jedzenia

Od 2009 roku PizzaPortal.pl sukcesywnie umacnia swoją pozycję lidera na rynku zamawiania jedzenia online.W celu poszerzenia oferty i wykorzystania potencjału restauracji bez dowozu, w lipcu 2015 roku została powołana spółka VF, która obsługuje dostawy posiłków. Realizuje usługę między innymi dla restauracji McDonald’s, która jest obecna w ofercie portalu, a nie posiada własnego dowozu.

W ramach przedsięwzięcia powstała dedykowana flota aut, a pierwszesamochody marki Skoda Citigo w barwach portalu, wyjechały na ulicepolskich miast w listopadzie 2015. Flota PizzaPortal.pl działa już w 5miastach w Polsce. Do Warszawy, Łodzi, Gdańska i Gdyni w styczniu 2016roku dołączył Wrocław. Obecnie flota liczy 46 aut (w tym 40 samochodówSkoda Citigo oraz 6 aut Mini Cooper) i stale się rozrasta –mówi Lech Kaniuk, Dyrektor Zarządzający PizzaPortal.pl.

VF dostarcza już ponad 10%wszystkich zamówień złożonych na PizzaPortal.pl. W ciągu najbliższego rokuauta PizzaPortal.pl pojawią się w kolejnych miastach w Polsce.

Zamówienia przez aplikacjęi stronę mobilną

Zamawianie jedzenia za pomocą smartfonów i tabletów staje się coraz popularniejsze. Nadal najwięcej osób posiada smartfony z systemem Android, co automatycznie generuje największą liczbę zamówień (52%) składanych właśnie przez tę aplikację. Bardzo szybko rośnie liczba zamówień składanych przez stronę mobilną, w roku 2015 wyniosła już 18%. Zamówienia przez system iOS dokonywane są w 26%, a przez Windows Phone w 4%.

Formy płatności

Zamawiając online na PizzaPortal.pl można wybrać spośród kliku możliwości zapłaty: kartą Visa lub MasterCard, za pomocą serwisu do realizacji płatności Dotpay, a nawet punktami Payback. Płatność online wybiera aż 58% zamawiających, to o 2 punkty procentowe więcej niż w roku 2014. Gotówką opłacanych jest 42% zamówień.

 

Raport PizzaPortal.pl „Talerz Polaka 2015” dostępny na: http://blog.pizzaportal.pl/raport-talerz-polaka-2015/.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF