Restauracja Hotelu Dosłońce**** Conference & SPA z Racławic, jako kolejny lokal gastronomiczny w Polsce, przystąpiła do Programu Menu Bez Tajemnic. Jest to dowód, że Program cieszy się coraz większą popularnością w branży gastronomicznej i wśród konsumentów. Na tym jednak nie koniec – do organizatorów Programu zgłosiły się już kolejne restauracje. Niedługo w całej Polsce będzie można dowiedzieć się więcej na temat wartości odżywczej spożywanych dań w wybranych lokalach gastronomicznych.

Odkrywamy tajemnice menu w Racławicach

Restauracja Hotelu Dosłońce jest pierwszym lokalem gastronomicznym w Racławicach, który zgłosił się do Programu Menu Bez Tajemnic. Zarówno stali klienci, jak i pozostali goście restauracji, będą mieli teraz możliwość dowiedzieć się więcej na temat serwowanych dań. Przy nazwach potraw w menu zostały umieszczone tabelki z informacjami, jaka jest wartość odżywcza poszczególnych dań.

 

O komentarz do uczestnictwa restauracji w Programie poprosiliśmy Piotra Ledworucha, dyrektora Hotelu Dosłońce**** Conference & SPA:

„Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnego rynku gastronomicznego nie możemy przejść obojętnie obok problemu nadwagi wśród naszych klientów. Świadomość gości na temat podawanych potraw, zwłaszcza w lokalach o wysokim standardzie, obliguje nas do zachowania najwyższej jakości naszych potraw, a przy okazji do używania najlepszych produktów. Dzięki wiedzy na temat zawartości kalorii w serwowanych w restauracji daniach, nasi klienci mogą sami wybierać, jakiego rodzaju potrawy są dla nich najzdrowsze. Natomiast restauracja, dzięki Programowi, zyskała nowe oblicze menu. Stała się też obiektem zainteresowania ze strony klientów, dla których zdrowie jest szczególnie istotne. Pomysłodawcom takich programów według mnie należą się pochwały za wkład w rozwój branży gastronomicznej” – mówi Piotr Ledworuch.

 

 

Programu Menu Bez Tajemnic

Menu Bez Tajemnic to autorski program Unilever Food Solutions, który powstał w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów dodatkowymi informacjami o daniach spożywanych poza domem, w lokalach gastronomicznych. Celem Programu jest zachęcenie właścicieli restauracji i szefów kuchni do zamieszczania w menu informacji o wartości odżywczej dań. Założenia Programu oparte zostały na wynikach World Menu Report, pierwszego globalnego raportu, który został przeprowadzony w 8 krajach świata, w tym Polsce, na temat wymagań konsumentów względem branży gastronomicznej. Jak wynika z badań, aż 88% ankietowanych Polaków oczekuje większej ilości informacji na temat dań serwowanych w punktach gastronomicznych. Informacje takie pozwoliłyby im dokonywać samodzielnie bardziej świadomych wyborów dań, jakie spożywają.

 

Z przeprowadzonych na zlecenie Unilever Food Solutions w 2010 roku badań wynika, że stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami i coraz częściej dbamy o to, co znajduje się na naszym talerzu. Mamy nadzieję, że dzięki naszym staraniom z kart menu w całej Polsce będzie można dowiedzieć się więcej m.in. na temat ilości węglowodanów, białek czy tłuszczów zawartych w każdym daniu” – mówi Janina Śliwa, Specjalista ds. Public Relations w Unilever Food Solutions.

 

Kolejne menu do odkrycia

„Zapraszamy wszystkich zainteresowanych przedstawicieli branży gastronomicznej do odwiedzenia strony www.menubeztajemnic.pl i przystąpienia do naszego Programu. Wystarczy wysłać do nas zgłoszenie, zaakceptować regulamin Programu, przekazać nam receptury dań, a specjaliści ds. żywienia z Unilever Food Solutions dokonają wyliczeń wartości odżywczej każdej potrawy. Następnie te dane można już umieścić w restauracyjnej karcie menu” – zachęca Janina Śliwa.

 

Więcej informacji na www.menubeztajemnic.pl oraz na fanpage’u Tajemnice restauracji na Facebooku

 

Unilever Food Solutions – kim jesteśmy

 

Na całym świecie pomagamy szefom kuchni i operatorom lokali różnej wielkości usprawnić pracę w kuchni – bez rezygnacji ze smaku czy kreatywności. Nasze profesjonalne produkty pod znanymi i lubianymi markami: Knorr, Hellmann’s czy Lipton wykorzystywane są w kuchniach w 74 krajach świata.

 

W branży spożywczej działamy już od lat 80-ych XIX w. Sami jesteśmy szefami kuchni. Rozumiemy kluczową potrzebę zachowania równowagi między chęcią zachwycenia gości a generowaniem zysku. Wiemy również, jak sprawić, aby menu było jeszcze bardziej świeże i ekscytujące, dostosowane do zmieniających się gustów gości.

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF