Kiełbasa to rozdrobnione mięso z dodatkiem przypraw napełnione w osłonki naturalne – jelita, białkowe czy też celulozowe. Smak kiełbasy zależy nie tylko od rodzaju mięsa, z którego została wykonana, ale w równie znacznym stopniu od proporcji dodatków smakowych oraz sposobu jej konserwacji. Rozróżnia się kiełbasy suche takie jak kabanosy, krakowska czy żywiecka, podsuszane, kiełbasy cienkie na grilla, kiełbasy grube, typowe na kanapkę.

Madej Wróbel_A - Wszystkie topy bez kabanosow i bez frankowCzy można z czystym sumieniem spożywać kiełbasę w trakcie diety odchudzającej? Jak najbardziej, ale nie każdy rodzaj i oczywiście z umiarem! Kiełbasa stanowi doskonałe źródło białka i, choć zawiera tłuszcz, trzeba wiedzieć, że i on jest potrzebny do właściwie zbilansowanych posiłków. Odchudzanie nie polega bowiem na odrzuceniu wszystkich tłuszczów i węglowodanów. W diecie organizm potrzebuje również tłuszczów – najlepiej tych nienasyconych.

W diecie odchudzającej polecam nasze produkty suche – np. kiełbasę suchą krakowską, czy kiełbasy drobiowe zawierające 100 kcal w 100 gramach. Z innych naszych produktów warto wypróbować filet Madej Wróbel – filet w galarecie i galantynę z warzywami. Filet w galarecie zawiera jedynie 56 kcal w 100 gramach natomiast galantyna z warzywami tylko 76 kcal w 100 gramach. Produkty te i mogą jak najbardziej wchodzić w skład diet odchudzających. Poza tym polecam produkty drobiowe – mięso z indyka czy kurczaka jest odżywcze i lekkostrawne – zawiera dużo pełnowartościowego białka i mało nasyconych kwasów tłuszczowych. Mniejsza zawartość tłuszczu w mięsie drobiowym skutkuje jego mniejszą kalorycznością – filet z indyka to ok. 33 – 55% mniej kalorii niż mięso wieprzowe.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF