Wypowiedź: Mariusz Borkowski Lavazza.

Powód dla, którego arabica jest postrzegana jako kawa lepsza jest prosty. Większość sprzedawanej arabiki jest droższa za kilogram, niż większość sprzedawanej robusty. Natomiast większość kawy produkowanej na świecie to robusta. Kawa arabica nie jest lepszą kawą od kawy robusta, jest kawą inną. Wśród robusty są też takie ziarna, które są lepsze i droższe od najlepszej arabiki – mówi newsrm.tv Mariusz Borkowski Lavazza.

kawaJak zatem wybrać najlepszą kawę? Ekspert radzi aby nie sugerować się gatunkiem ziaren tylko tym co nam się podoba w kawie i jakiego smaku szukamy. Głównym powodem, dla którego sięgamy po kawę, jest właśnie jej smak – odpowiedziało tak 60% respondentów. Jest on znacznie ważniejszy niż pobudzenie dzięki kawie (47% odpowiedzi). Jak się okazuje, smak kawy jest dla nas także najważniejszym kryterium przy jej wyborze (72%) – wynika z najnowszych badań, przeprowadzonych na zlecenie marki Lavazza przez dom badawczy Maison&Partners.

Polscy konsumenci kawy mają silne przekonanie, że obecnie zwracają większą uwagę na jakość kawy, niż to miało miejsce kiedyś. 76% z nich deklaruje, że przykłada większą wagę do tego, jaką kawę serwuje swoim gościom. Dla Polaków wyznacznikiem wysokiej jakości kawy jest jej intensywny aromat (59%) oraz intensywny smak (44%). Co ciekawe, jakość jest dla polskich konsumentów cechą charakterystyczną dla włoskich produktów – tak sądzi 68% ankietowanych. Co trzeci Polak uważa, że najlepszej kawy można się napić właśnie we Włoszech.

Niemal ¾ dorosłych Polaków (73%) pije kawę codziennie, zaś 46% nawet kilka razy dziennie. Co ciekawe, nawet w dużych miastach, gdzie picie kawy poza domem np. w kawiarniach, restauracjach, na stacjach benzynowych jest coraz bardziej popularne. Jednak Polacy wciąż najczęściej piją kawę w domu (77%). Jednakże najwięcej osób pijących kawę regularnie można spotkać w małych miastach, gdzie wciąż kawę identyfikuje się z dobrym pretekstem do spotkań towarzyskich.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF