Ponad 93% matek biorących udział w sondażu przeprowadzonym w ramach 4. edycji kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” podaje kasze w formie dodatku do dania obiadowego.

O połowę mniej, bo jedynie 46% respondentek, wykorzystuje ten produkt np. w sałatkach, a niespełna 5% z nich spożywa kaszę na śniadanie.

Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień_ kasza gryczanaKasza to uniwersalny produkt, który może być włączony do codziennego jadłospisu na wiele sposobów.
Jednak jak wynika z sondażu[1] przeprowadzonego na zlecenie Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Lubię kaszę”, niestety wciąż mamy problem
z wykorzystaniem potencjału kulinarnego kaszy.

Większość ankietowanych mam deklarujących spożywanie kaszy włącza ten produkt do codziennej diety jako dodatek do obiadu (93%). W ten sposób na polskich stołach najczęściej goszczą: gryczana (91%), jęczmienna (77%) i pęczak (74%).

Tylko połowa badanych respondentek (50,9%) wykorzystuje kaszę jako składnik innej potrawy,  np. wypieków, pasztetów czy kotletów. Zaskakujący natomiast jest fakt, że tylko niespełna 5% ankietowanych mam sięga po ten produkt w czasie śniadania.

Kasza to nie tylko dodatek do posiłków – może stanowić także główny element codziennego dania.
Królowa jaglana może być podana zarówno w formie złocistych placków czy truskawkowego musu, jak i delikatnych klopsików w towarzystwie pomidora. Jęczmienną możemy serwować w zupie lub zrobić z niej pasztet, zaś pęczak podać w formie pysznej sałatki „Tabbouleh” z siekanym bobem. Możliwości wykorzystania kaszy jest naprawdę wiele –
zachęca Maia Sobczak, autorka bloga „Qmam kasze”, ambasadorka kampanii „Lubię kaszę”.

Kasza jest również wpisana w menu najmłodszych – ponad 92% matek twierdzi, że przygotowuje i podaje ją swoim pociechom. I także w przypadku dzieci – kasza serwowana jest najczęściej jako dodatek do dania obiadowego (tak deklaruje aż 75% pytanych mam).  Na drugim miejscu, z wynikiem 67%, uplasowały się desery . W taki sposób najmłodsi najchętniej jedzą mannę (78%) i kukurydzianą (57%). Najrzadziej wskazywane zaś były m.in. jaglana (34%), kuskus (15%) czy jęczmienna (12%).

Informacje o kaszy, porady oraz autorskie przepisy można znaleźć na stronie internetowej www.lubiekasze.pl oraz fanpage’u facebook.com/lubiekasze.

Działania sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

[1] Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez agencję SW RESEARCH w kwietniu 2016 r. metodą sondażu internetowego na próbie N=1005 wśród polskich matek dzieci w wieku 3-18 lat

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF