Jogurt jest cennym składnikiem codziennej diety, ma więcej wapnia niż mleko, wspomaga trawienie, poprawia odporność, zapobiega miażdżycy i cukrzycy. Aż 90 procent Polaków chętnie sięga po jogurty, jednak jak wybrać ten prawidłowy? Naturalny, owocowy czy czekoladowy? Aby być pewnym, że jest zdrowy, najlepiej przygotować go samodzielnie, wzbogacając o dodatki, które wybierzesz sama. Poniżej przedstawiamy kilka przepisów firmy Kupiec! Do dzieła.

Koktajl truskawkowy

2

Składniki:

– 2 łyżeczki otrąb owsianych wysokobłonnikowych firmy Kupiec
– 1 jogurt naturalny (500 ml)
– 250 g truskawek świeżych lub mrożonych
– melisa do dekoracji

Jak to zrobić?
Truskawki zmiksować z jogurtem. Dodać otręby. Podawać w wysokich szklankach udekorowanych melisą.

Musli z miodowym jogurtem

4Składniki:
– 1 szklanka otrąb granulowanych firmy Kupiec
– 1 szklanka łuskanych ziaren słonecznika
– 1 szklanka pestek dyni
– 1/2 szklanki ziaren sezamu
– jogurt naturalny, odtłuszczony, wymieszany z łyżką miodu

Jak to zrobić?
Na patelni prażyć kolejno słonecznik, pestki dyni i sezam. Wymieszać z otrębami granulowanymi i przełożyć do szczelnie zamykanego słoika. Podawać z miodowym jogurtem.

Płatki owsiane z jogurtem i pomarańczą

3Składniki:
– 1 szklanka płatków owsianych firmy Kupiec
– 2 łyżki stołowe posiekanych orzechów włoskich
– 2 łyżki stołowe miodu naturalnego płynnego
– 1 pomarańcza
– 1 szklanka jogurtu naturalnego
– 20 dag truskawek

Jak to zrobić?
Płatki połączyć z orzechami, zrumienić na suchej, gorącej patelni. Ostudzić, wlać miód i wymieszać. Pomarańczę obrać, pokroić, zachowując jak najwięcej soku i dodać do płatków. Wszystko polać jogurtem. Przed podaniem ułożyć na wierzchu plasterki truskawek.

BO ZDROWY JOGURT TO TEN, KTÓRY PRZYGOTUJESZ SAMA

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF