Nie od dziś wiadomo, że w okresie jesiennym bardzo trudno jest uniknąć kataru, przeziębienia czy grypy. Podstawą jest dostosowanie ubioru do warunków panujących za oknem, ale również zbilansowana dieta, o której niestety często zapominamy w chłodne wieczory.

Fot. Jesień - Nicholas A TonelliPierwszą rzeczą na jakiej powinniśmy się skupić przed nadejściem jesiennej szarugi jest wzmocnienie naszego układu odpornościowego. Niewiele osób wie, że dzięki dbałości o odpowiedni mechanizm odpornościowy nie tylko zabezpieczamy się przed chorobami, ale również zachowamy prawidłową masę ciała, dzięki czemu po sezonie na ciepłe swetry nie będziemy załamani widząc na wadze dodatkowe kilogramy. Dietą idealnie dopasowaną do pogody panującej na zewnątrz jest tak zwana dieta rozgrzewająca.

Nie zapominaj o śniadaniu

Podstawą naszego menu powinny być zbilansowane posiłki. Tak samo jak w przypadku kuracji odchudzającej powinniśmy zastosować się do zasady 4-5 posiłków dziennie. W ten sposób nasz organizm otrzymuje odpowiednią i regularną dawkę witamin a przy okazji zdecydowanie lepiej radzi sobie z trawieniem. Nie wolno zapomnieć nam o podstawowym posiłku jakim jest śniadanie. W przypadku, gdy rano mamy problemy z przełknięciem czegokolwiek, najlepszym sposobem jest zrezygnowanie z kolacji. W takim przypadku obudzimy się głodni i z przyjemnością zjemy pożywne śniadanie.

Z czego powinien składać się taki posiłek? Owsianka, zupa mleczna czy też inne rozgrzewające danie sprawi, że wyjście z domu w chłodny poranek nie będzie takie nieprzyjemne. Drugie śniadanie to różnorodne warzywa i owoce. Witaminę C, która poprawi naszą odporność znajdziemy m.in. w kalafiorze, brokułach, czerwonej papryce, pomidorach, grejpfrutach czy mandarynkach. Na obiad przygotować powinniśmy różnego rodzaju zupy warzywne jak również ryby, owoce morza czy chude mięso.

Przekąski do ciepłych napojów

Nie można zapomnieć również o odpowiednim nawodnieniu naszego organizmu. Często w okresie jesienno-zimowym nie przyswajamy odpowiedniej ilości płynów. Należy pamiętać, że napoje takie jak: zioła, herbata, kawa czy mleko z miodem powinny być ciepłe, ale nie gorące. Nie ma nic lepszego od wieczoru spędzonego z herbatą podczas oglądania ulubionego filmu czy też czytania interesującej książki.

Zazwyczaj w takich przypadkach sięgamy również po coś słodkiego. Co zrobić, żeby nasza chwila zapomnienia nie odbiła się nam czkawką przed nadejściem lata? Idealnym rozwiązaniem w tego typu sytuacjach są lekkie kruche przekąski, które będą dla nas czymś nowym, smacznym i przede wszystkim zdrowym. Przy wyborze takiego produktu powinniśmy patrzeć na to czy nie posiada on konserwantów, sztucznych barwników czy aromatów. W takim przypadku idealnie sprawdzi się chociażby słomka ptysiowa firmy Brześć, którą możemy delektować się podczas popołudniowego relaksu przy kawie czy herbacie.

Nie wolno również zapomnieć, że naszą odporność wzmocnią różnego typu suplementy diety czy witaminy. Nie należy jednak z nimi przesadzać, gdyż taka kuracja może przynieść odwrotne efekty. Nie można dać się zwariować – przy odpowiednim odżywianiu nasz organizm sam poradzi sobie z atakującymi go wirusami. W przypadku, kiedy odpowiednie ubranie, zbilansowania dieta czy witaminy nie zadziałają i dopadnie nas infekcja, najlepiej zostać parę dni w domu i porządnie wypocząć.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF