Zmiany w piramidzie żywienia, wprowadzone przez Instytut Żywności i Żywienia w styczniu br., wskazują, iż podstawą każdej diety powinny być warzywa i owoce, ponieważ mają korzystny wpływ na utrzymanie właściwego funkcjonowania organizmu. Wbrew pozorom jedzenie ich odpowiedniej ilości każdego dnia to nic trudnego.

image11459849301Warzywa i owoce są nieodłącznym elementem prawidłowej diety. Udowodniono, iż ich zbyt małe spożycie jest związane z problemami zdrowotnymi – zwiększa ryzyko chorób niezakaźnych oraz chorób sercowo-naczyniowych i pewnych typów nowotworów, np.: żołądka czy trzustki. Warzywa i owoce są bogatym źródłem witamin, minerałów, błonnika oraz wielu substancji korzystnie wpływających na funkcjonowanie naszego organizmu, dlatego powinny być podstawą codziennej diety każdego z nas*.

„Dla zachowania dobrego zdrowia należy spożywać minimum 400 g warzyw i owoców każdego dnia. Ze względu na większą ilość naturalnie występujących w owocach cukrów, powinniśmy spożywać 2 porcje owoców i minimum 3 porcje warzyw. Komponując codzienne menu postarajmy się, aby każde danie zawierało inny rodzaj warzyw i owoców. Im więcej kolorów w każdym posiłku, tym lepiej! Dla przykładu: do śniadania dodajmy średniej wielkości pomidora, na drugie śniadanie zjedzmy naturalne suszone chipsy z jabłka, w lunch wkomponujmy porcję żółtej papryki i porcję brokułu, na podwieczorek – banan, a do kolacji dodajmy sałatę i ogórka. Nie musimy używać wagi, porcja to dokładnie tyle, ile mieści się w naszej dłoni.” – mówi Monika Przyjemska, technolog żywności marki Crispy Natural.

Szybki sposób na pełnowartościową porcję warzyw i owoców

Żyjemy w pośpiechu i bardzo często nie mamy czasu na przygotowanie pełnowartościowego posiłku. Nie bójmy się korzystać z gotowych rozwiązań, które oszczędzają nasz czas jednocześnie ułatwiając dbanie o dobre samopoczucie. Przed wrzuceniem produktu do koszyka pamiętajmy jednak o przeczytaniu etykiety.

Na rynku dostępnych jest coraz więcej gotowych, naturalnych produktów, bogatych w niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu właściwości odżywcze. Wśród nich znajdziemy chipsy z suszonych warzyw i owoców, które można spożywać jako samodzielną przekąskę lub dodać je do posiłków takich jak sałatka czy jogurt. Dzięki innowacyjnej technologii suszenia mikrofalowo-próżniowego, opartej na wykorzystaniu niskiej, ale dodatniej temperatury suszenia, chipsy Crispy Natural zachowują większość cennych, naturalnie występujących w owocach i warzywach wartości odżywczych, takich jak np. błonnik pokarmowy. Opakowanie jest odpowiednikiem jednej porcji, co ułatwia obliczenie dziennej rekomendowanej ilości zjedzonych warzyw i owoców.

Wśród szerokiej gamy smaków dostępne są m.in.: suszone jabłko, które z chęcią chrupie 95% badanych, ananas – ten chętnie wybiera 51% z nas, czy brzoskwinia – jej fanami jest już 42% konsumentów*. Crispy Natural w swojej ofercie ma także suszone warzywa, takie jak: pomidor, burak, marchew czy topinambur. Każdy fan przekąsek znajdzie coś dla siebie.

Suszone w 100% naturalne przekąski to idealne rozwiązanie dla osób zabieganych, które zwracają uwagę na jakość i wartość spożywanych produktów. Naturalne suszone chipsy z warzyw i owoców nie zawierają dodatku cukru, tłuszczu ani substancji konserwujących. Co więcej – niezależnie od pory roku możemy urozmaicać nasze menu m.in. w truskawki, buraki czy topinambur.

http://www.who.int/dietphysicalactivity/fruit/en/
* Badanie MEC na zlecenie Crispy Natural, przeprowadzone na próbie 800 kobiet w marcu 2015 r.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF