Właściwości i wartości odżywcze fasoli białej i czerwonej, soczewicy i cieciorki.

bonduelle_gotowane_na_parze_czerwona_fasola_212mlFasola biała i czerwona:

 

  • jest dobrym źródłem odżywczego białka
  • zawiera witaminy z grupy B oraz witaminę E
  • bogata w fosfor, potas, magnez, wapń i żelazo
  • ma działanie zasadotwórcze – warto po nią sięgnąć przy problemach z nadkwasotą i zgagą, ponieważ zmniejsza wydzielanie kwasów żołądkowych
  • polecana w profilaktyce osteoporozy
  • zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu, a podnoszą poziom dobrego
  •  zapobiega miażdżycy, nadciśnieniu i zakrzepom,  chorobie niedokrwiennej serca, wzmacnia serce
  • poprawia koncentrację oraz zwiększa pamięć
  • zawarte w niej lignany (fitoestrogeny), zmniejszają ryzyko chorób nowotworowych

 bonduelle_gotowane_na_parze_soczewica_425ml

 

Soczewica:

  • zawiera wartościowe białko, skrobię oraz cenne składniki mineralne, m.in. wapń i fosfor, które są ważnym budulcem kości
  • wzmacnia układ krwionośny (żelazo i kwas foliowy sprzyjają tworzeniu czerwonych krwinek i podnoszą poziom hemoglobiny)
  • kwas foliowy polecany szczególnie kobietom w ciąży korzystnie wpływa na rozwój układu nerwowego u dziecka
  • niski indeks glikemiczny soczewicy powoduje, że mogą ją spożywać osoby na diecie odchudzającej oraz cierpiące na cukrzycę
  • błonnik pobudza perystaltykę jelit, obniża poziom złego cholesterolu

 bonduelle_gotowane_na_parze_cieciorka_425ml

 

Cieciorka:

  • źródło białka o wysokiej wartości odżywczej
  • bogata w mikroelementy i witaminy, takie jak: fosfor, potas, cynk, witaminy z grupy B (B9 i B6), a także żelazo, magnez oraz błonnik
  • wspomaga trawienie
  • obniża poziom cholesterolu we krwi ze względu na dużą zawartość tłuszczy nienasyconych
  • podnosi odporność organizmu
  • pozytywnie wpływa na stan skóry i włosów ze względu na dużą zawartość cynku oraz witaminy B6

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF