Weź udział w teavolution – długo oczekiwanej herbacianej rewolucji. Wybierz się do Bubbleology przy ul. Chmielnej w Warszawie i spróbuj oryginalnej tajwańskiej bubble tea.
Pierwszy na świecie tea lab Bubbleology został otwarty w zeszłym roku w sercu wyznaczającego trendy londyńskiego Soho. Od swojej premiery jest tłumnie oblegany przez najbardziej stylowe środowiska – fashionistów oraz osoby, które lubią eksperymentować z nowinkami kulinarnymi. Teraz ma szansę stać się najmodniejszym zjawiskiem również w Polsce!

 


Co to jest bubble tea?
Początki bubble tea to lata osiemdziesiąte ubiegłego wieku. Dziś trudno uwierzyć, że swoją karierę zaczęła jako napój sprzedawany na straganie na nocnym bazarze w Tajpej (obecnie istnieje ponad 8000 barów serwujących bubble tea i to na samym tylko Tajwanie). Wkrótce potem bubble tea stała się absolutnym przebojem także w Nowym Jorku, Los Angeles, Kanadzie, Australii i całej Azji.
Bubble tea to drink przygotowywany na bazie naturalnej, czarnej lub zielonej, herbaty z dodatkiem pysznych aromatów owocowych lub mleka oraz umieszczonych na dnie wyjątkowych perełek tapioki. Perły tapioki (zwane pieszczotliwie „Boba”) przypominają w smaku żelowe misie; zawierają przepyszną nutę karmelową, a do tego przenikają smakiem samej herbaty. Bubble tea można podawać na ciepło lub zimno w przezroczystych opakowaniach, dzięki czemu „Boba” są wyraźnie widoczne na dnie kubka.  Kubki z bubble tea są szczelnie zamykane za pomocą specjalnego plastikowego wieczka, które skutecznie zapobiega wylewaniu się napoju.

Dlaczego? Na Tajwanie bubble tea najczęściej zamawiana jest na wynos, a następnie przewożona na skuterach. Bubble tea podawana jest z kolorową szeroką słomką, która pozwala z łatwością smakować znajdujące się na dnie kubka perełki tapioki.
Bubbleology w Warszawie pozwala przenieść się na kilka chwil do glamrockowego laboratorium szalonego naukowca. Wystrój wnętrza jest zdominowany przez neonowe kolory, bulgoczące probówki oraz naukowe równania i wykresy wyjaśniające proces przygotowania napoju.
Obsługa Bubbleology, zwana „bubbleologami” (specjalistami ds. przyrządzania bubble tea) ubrana jest w zabawne laboratoryjne outfity z napisem „bubbleolog”. Warto tu podkreślić, że zespół tworzący Bubbleology szkolony był przez mistrzów bubble tea z Londynu. Dzięki temu, stołeczna ekipa zdobyła szeroką wiedzę na temat precyzyjnej sztuki przygotowania napoju, którego sekret smaku tkwi w dokładnym doborze i odmierzeniu składników, utrzymaniu ich właściwej temperatury oraz sposobie
podania.
Nieskończoność i różnorodność smaków bubble tea!
Bubble tea w warszawskim Bubbleology, podobnie jak w Londynie, podawana będzie w wielu wariacjach smakowych. Napoje na bazie owocowych dodatków przygotowane z zielonej lub czarnej herbaty będą występować w następujących smakach:
Mango
Marakuja
Truskawka
Biała brzoskwinia
Imbir
Kumkwat
Jabłko
Liczi
Mleczna bubble tea przypominająca bardziej milkshake’i serwowana będzie w następujących wariantach:
Assam
Matcha
Jaśmin
Taro
Melon
Kawa mokka
Migdał
Kakao
Wanilia
Melon
Papaja
Bubble tea przygotowana w warszawskim barze Bubbleology w wersji medium kosztować będzie 12,90 zł., a wersji large – 14,90 zł.
***
Pierwszy tea lab Bubbleology został otwarty przez Assada Khana w sercu wyznaczającego trendy Soho, przy ul.
Rupert Street, w kwietniu 2011 r. Wydarzenie okazało się niezwykłym sukcesem w historii tej kultowej dzielnicy,
a towarzyszyły mu ogromne kolejki. W ciągu 10 dni sprzedano aż 8000 kubków bubble tea.
W czerwcu 2011 na fali popularności Bubbleology rozpoczęła współpracę z Harvey Nichols, modowym domem
handlowym otwierając punkt w londyńskiej dzielnicy Knightsbridge, a następnie uruchomiając pop-up stores w jego
filiach w Dublinie oraz w trzech najważniejszych miastach Wielkiej Brytanii – Manchesterze, Leeds oraz Edynburgu.
W 2012 roku Bubbleology planuje otwarcia kolejnych barów, również poza granicami Wielkiej Brytanii.
Bubbleology jest jedną z ulubionych marek na Tajwanie, a pierwszy lokal na Soho stał się atrakcją turystyczną dla
Tajwańczyków odwiedzających Londyn i Europę. Założyciel Bubbleology, Assad Khan jest powszechnie znany
w Wielkiej Brytanii, a sukces Bubbleology przyczynił się znacząco do wypromowania tożsamości kulturowej Tajwanu
w Wielkiej Brytanii i innych krajach.

Bubbleology
ul. Chmielna 26, Warszawa
Godziny otwarcia
poniedziałek – czwartek: od godz. 11.00 do godz. 23.00
piątek: od godz. 11.00 do godz. 23.30
sobota – niedziela: od godz. 11.00 do godz. 23.30
www.bubbleology.pl
Dołącz do nas na facebook.com/Bubbleology.Polska

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF