Acai bowl, czyli podawane w misce zmiksowane zmrożone owoce acai z dodatkiem innych owoców i posypane pysznymi dodatkami, to bardzo popularne w Kalifornii śniadanie lub lekka przekąska, serwowana w barach ze zdrowym jedzeniem (tzw. health bar).

CPB_Acai_bowl_1Tę pyszną potrawę, naładowaną składnikami odżywczymi, bez problemu przyrządzisz w domu w zaledwie kilka minut. Podstawę stanowi smoothie przygotowane z banana, śliwek kalifornijskich i puree z acai. Banany zawierają skrobię, czyli węglowodan złożony, co pozwala dłużej utrzymać stabilny poziom glukozy we krwi. Suszone śliwki są źródłem witaminy B6, która wspiera pracę układu odpornościowego i witaminy K, która wspiera utrzymanie zdrowych kości. Prawdziwa zabawa w przyrządzaniu acaibowl zaczyna się w dekorowaniu. Wybierz dodatki, które najbardziej lubisz lub skorzystaj z naszej propozycji. Naturalną słodycz zapewnią dojrzewające w kalifornijskim słońcu suszone śliwki. Jagody goji stanowią dobre źródło białka, sprzyjającego rozwojowi masy mięśniowej. A orzechy nerkowca są źródłem potrzebnego w diecie magnezu i żelaza. Całość smakuje wyśmienicie i doda Ci mnóstwo pozytywnej, wiosennej energii!

Składniki:

Smoothie:

  • 1 zmrożony banan
  • 5 śliwek suszonych z Kalifornii
  • 200g puree z acai (wymiennie 200g mrożonych owoców np. malin, truskawek)

Do dekoracji:

  • 2 śliwki suszone z Kalifornii pocięte w paski
  • 1 łyżka jagód goji
  • 1-2 łyżki nerkowców
  • kilka malin
  • plasterki ananasa
  • wiórki kokosowe
  • listki mięty

Przygotowanie:

Śliwki kalifornijskie do smoothie zalać wrzątkiem i odstawić na 5 minut. Do blendera wrzucić mrożonego banana, przelane wrzątkiem śliwki, puree z acai, zmiksować na jednolitą masę, przełożyć do miseczki.

Na puree ułożyć: plasterki ananasa, wiórki kokosowe, paski śliwek kalifornijskich, maliny, nerkowce, jagodygoji i płatki mięty. Podawać od razu.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF