Wbrew obiegowej opinii, to nie kawa najlepiej budzi nas od rana. Przeciwnie – wypłukuje z naszego organizmu magnez nazywany „pierwiastkiem energii”, którego niedobór powoduje zmęczenie i spadek nastroju. Dlatego w trakcie wiosennego przesilenia postawmy na produkty bogate w błonnik, witaminy i minerały, które pobudzą nasze siły witalne.

Zimą czas wolny wolimy spędzać w domu z kubkiem herbaty niż na zewnątrz. Od dietetycznych sałatek wolimy ciepły posiłek, w którym surówka jest tylko dodatkiem. W efekcie brakuje nam słońca, witamin i minerałów. Dlatego, kiedy na wiosnę natura budzi się do życia, a termometry pokazują dodatnie temperatury, to także najlepszy moment dla nas, aby nabrać pozytywnej energii.

1Wyjdź na spacer

Pierwszym krokiem powinno być wyjście na świeże powietrze. W ten sposób dotlenimy organizm i wzmocnimy odporność. Dlatego zamiast odpoczynku przed telewizorem, wyjdźmy na spacer do parku. Po wielogodzinnej pracy przy biurku, poczujemy się bardziej zrelaksowani, a otoczenie kwitnących wiosną drzew naładuje nas nową energią. Po powrocie możemy się wzmocnić porcją owsianki BA! z jabłkiem i cynamonem zalanej ciepłym mlekiem. Zawarte w niej zboża – owies, żyto i orkisz – zawierają złożone cukry, które stopniowo uwalniane do krwiobiegu, zapobiegają uczuciu ospałości.

Ruszaj się!

Zimowe miesiące bez ruchu i ciepłe, ciężkostrawne posiłki dają o sobie znać, gdy w końcu zdecydujemy się wejść na wagę. Jeśli nie lubimy chodzić na siłownię, a aerobik w grupie też nie jest dla nas, przesiądźmy się z samochodu na rower. Coraz więcej ścieżek rowerowych w miastach ułatwi nam dojazd do pracy. Zyskamy sporą dawkę endorfin i naładujemy się pozytywną energią. Zbędne kilogramy znikną zanim się obejrzymy. Doskonałym uzupełnieniem aktywnego poranka będzie baton BA! z bananem.

2Jedz lżejsze posiłki

Niestety, nawet najlepszy trening nic nie da, jeśli nie ograniczymy dziennego spożycia kalorii. Najprostszym sposobem, aby to osiągnąć jest jedzenie lżejszych posiłków. Odstaw (przynajmniej na okres wiosenno-letni) ciężkie sosy na bazie śmietany, ogranicz czerwone mięso oraz węglowodany, czyli pieczywo, ziemniaki i makarony. Zastąp je produktami bogatymi w błonnik pokarmowy, który oczyszcza organizm z toksyn i podkręca metabolizm. Znajdziesz go w chrupiącym musli BA! 5 ziaren z miodem. Już jedna porcja dostarczy nam aż 6 gram błonnika! To zasługa m.in. siemienia lnianego, które dobrze wpływa na pracę jelit. Z kolei pestki dyni, nasiona słonecznika, sezamu i amarantusa zawierają szereg witamin i minerałów: fosfor (odpowiada za zdrowe i mocne kości oraz zęby), miedź (podwyższa naszą energię witalną poprzez łatwiejsze wchłanianie żelaza), mangan (uczestniczy w przemianie tłuszczu) oraz witaminę B1 (niezbędną w przemianie węglowodanów).

Włącz orzechy do diety

W orzechach znajdziemy cenne nienasycone kwasy tłuszczowe, które zapobiegają chorobom serca, pomagają nam zachować młodość i mają działanie antydepresyjne. Polepszają też pracę mózgu i dobrze wpływają na pamięć. Innymi słowy, w naszej diecie kwasy omega są niezbędne! Wiedzą o tym eksperci z Instytutu Żywności i Żywienia, dlatego w najnowszej piramidzie żywieniowej, znalazły się orzechy. Gdy dopadnie nas wiosenna chandra, będziemy czuli się ospali i zmęczeni, sięgnijmy po przekąskę – baton BA! 5 orzechów. W jego składzie znajdziemy orzechy: laskowe, arachidowe, włoskie, migdały i nerkowce.

Nadrób towarzyskie zaległości

Zimą rzadziej wychodzimy z domu. Odbija się to na naszym życiu towarzyskim. Wiosną najwyższy czas nadrobić zaległości. Bo nic tak nie dodaje energii, jak spotkania z przyjaciółmi. Rozmowy przy kawie możesz urozmaicić słodkim, ale pożywnym dodatkiem – batonem BA! 5 bakalii. To kompozycja najwyższej jakości soczystych bakalii: moreli, śliwki, rodzynek, żurawiny i jabłek połączonych z polskimi zbożami. Od spotkań przy kawie, wolisz całonocne wyjście na miasto z przyjaciółmi? Wychodząc z domu, włóż do torebki lekką przekąskę. Baton BA! 5 owoców leśnych pomoże zregenerować siły po wielu godzinach spędzonych na parkiecie.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF