W tym samym roku w Polsce odbyły się pierwsze po II wojnie światowej w pełni demokratyczne wybory do Sejmu i Senatu, powstała Giełda Papierów Wartościowych i wysłano pierwszy e-mail. Od tego czasu Polacy aż 150 mln razy świętowali ważne chwile z DORATO!

To naprawdę poruszające, gdy wyobrazimy sobie każdą z tych chwil, wszystkie sytuacje, które Polacy przeżyli w towarzystwie lampki DORATO. Intensywność każdego takiego zdarzenia pomnożona przez liczbę 150 mln sprzedanych butelek najlepiej pokazuje, jak wielkie znaczenie ma ta marka dla kolejnych pokoleń – podkreśla Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór.

DORATO jest najlepiej sprzedającym się winem musującym w Polsce i wciąż wzmacnia swoją pozycję. Jego udziały ilościowe w rynku (bez dyskontów) w ostatnich 12 miesiącach wzrosły o 0,9 p.p. Jest też najbardziej rozpoznawalną marką wina musującego w Polsce*. W tym roku świętuje swoje 25 urodziny. Z tej okazji do sklepów trafi specjalna jubileuszowa edycja wina, która ma przypomnieć konsumentom to, co najważniejsze w ich ulubionej marce – wszystkie wyjątkowe chwile spędzone z DORATO.

Polacy pokochali DORATO od pierwszego wejrzenia

Kiedy narodziło się DORATO półki w polskich sklepach jeszcze się nie zapełniły, a o winach mało kto myślał. Ale to właśnie myślenie o tym, o czym nie myślą inni jest kluczem do biznesu. Staramy się być pomysłem na biznes jutra a nie tylko firmą dzisiaj – wyjaśnia Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. –     W biznesie fascynujące jest, że często spektakularny sukces produktu czy marki to miłość od pierwszego wejrzenia. Polacy tak właśnie pokochali DORATO. W takiej miłości od pierwszego wejrzenia często kryje się tajemnica, a ta najlepiej pasuje do marki szampańskiej. Przecież do końca nie rozumiemy, czym jest urok i być może właśnie dlatego działa.

Przez 25 lat DORATO niewiele się zmieniło. – Tak jak inne prawdziwe marki, szczególnie produkty bliskie naturze, a nie wysokoprzetworzone. A takie są właśnie wina. W ich przypadku możemy tylko mówić o doskonaleniu produktu i opakowania – zaznacza Robert Ogór.

Odrębną historię marki napisały edycje limitowane. DORATO zawsze celebrowało wyjątkowe wydarzenia i słynęło z opakowań na szczególne okazje np. butelki magnum (1,5 l).

Ze wszystkich edycji limitowanych najbardziej utkwiła mi milenijna, w niebieskiej butelce, którą później jeszcze wiele lat po sylwestrze widywałem stojącą już pustą na szafkach i kredensach, dla ozdoby – wspomina Prezes AMBRA S.A.

Teraz z okazji 25-lecia w sklepach również pojawi się DORATO w specjalnej urodzinowej odsłonie. Jubileuszowa etykieta łączy tradycję z nowoczesnością. Charakterystyczny styl DORATO podkreśliły złote płynne linie inspirowane secesyjną ornamentyką. Dzięki subtelnej perłowej kolorystyce całość jest rozświetlona i elegancka jak przystało na ikonę ostatnich 25 lat, symbol niezapomnianych chwil w życiu kilku pokoleń konsumentów nie tylko w Polsce. W ciągu ćwierćwiecza AMBRA eksportowała DORATO aż do 18 krajów, nawet tak odległych miejsc jak Chiny, Korea Południowa, Nigeria czy Tajwan.

– W projekcie „Anniversario” uwzględniliśmy ten długi czas, w którym DORATO towarzyszyło konsumentom w ich najszczęśliwszych chwilach, stając się zarazem świadkiem zmian zachodzących w Polsce – mówi Jakub Śwircz, Managing Director Brandy Design. – Stąd też decyzja o stworzeniu projektu, który poprzez wybrane elementy wzornictwa nawiązuje do ponadczasowych kodów szampana i związanej z nim atmosfery. Główną cechą designu Dorato 25 lat jest secesyjna rama ze złotymi przetłoczeniami, która podkreśla jakość i kapitał zaufania jakim konsumenci obdarzają tę markę.

Na musującej fali

W urodzinowym sezonie DORATO ma co najmniej dwa powody do świętowania. Od 25 lat Polacy nie wyobrażają sobie celebracji ważnych chwil bez DORATO i coraz chętniej sięgają po wina musujące dla smaku i przyjemności. W okresie czerwiec-lipiec 2016 r. wina musujące wzrosły o 13,1% ilościowo (w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku), na co szczególnie wpłynęła moda na prosecco (+56% w okresie czerwiec-lipiec).

Wina musujące długo czekały na przyłączenie się do trendu wzrostu. Podczas gdy wina spokojne nieustannie zdobywały nowych konsumentów, to jeszcze w roku 2015 stwierdzaliśmy, że rynek wina musującego na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat pozostał w tym samym miejscu – przyznaje Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. – Światowy sukces prosecco w końcu dotarł również do Polski i podbił serca polskich konsumentów, dzięki czemu rynek wina musującego w 2016 r. notuje niespotykany dotąd wzrost. Również DORATO podlega wpływom trendów i zmian upodobań polskich konsumentów. Idąc za modą na prosecco konsumenci odkrywają dla siebie inne wina musujące, co spowodowało pierwsze w tej skali ożywienie konsumpcji i odkrycie tego gatunku produktów na wiele okazji wykraczających poza sylwestrowy wystrzał korka. Przy okazji 25-lecia DORATO polscy konsumenci ponownie rozsmakowali się w uroku tego wina musującego, dzięki czemu pozycja i sprzedaż DORATO w jubileuszowym roku znów dynamicznie rośnie.

W sklepach i na srebrnym ekranie

Limitowana edycja DORATO pojawi się w sklepach na początku grudnia. Na grudzień producent zaplanował kampanię telewizyjną: 30-sekundowy spot sponsorski.

Chcielibyśmy w ten sposób podziękować konsumentom za 25 lat wyjątkowych chwil spędzonych z DORATO – podkreśla Tomasz Pawlicki, Brand Manager DORATO.

Urodzinową akcję wspierać będą działania PR, materiały promocyjne w sklepach oraz atrakcyjne dodatkowe ekspozycje paletowe.

Za kreację limitowanej edycji odpowiada agencja Brandy. Działania BTL i ATL koordynują agencje Chapter 1 oraz Los Mejores. Działania komunikacyjne prowadzi agencja Kuźnia PR.

25 lat temu…

W 1991 roku kiedy narodziło się DORATO, w Polsce wysłany został pierwszy e-mail, powstała Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, świat wstrzymał oddech oglądając „Milczenie owiec”, Polska pokazała Poloneza Cargo a Włosi Fiata Cinquecento. Co jeszcze wydarzyło się w 1991 roku? Oto subiektywne kalendarium DORATO**.

  • 1 stycznia – przedsiębiorstwa „Pewex” i „Baltona” przeszły na obrót złotówkowy
  • 30 stycznia – premiera filmu „Milczenie owiec”
  • 30 stycznia – premiera musicalu „Metro” w reż. Janusza Józefowicza
  • 16 kwietnia – ruszyła pierwsza sesja Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
  • 24 maja – premiera filmu „Thelma i Louise”, uznanego za nietypowy film drogi, zrywający z tradycją poprzez obsadzenie w rolach głównych kobiet
  • 12 czerwca – Michael Jordan poprowadził drużynę Chicago Bulls do pierwszego mistrzostwa NBA
  • 29 czerwca – zaprzestano produkcji Fiata 125p
  • 25 sierpnia – Michael Schumacher zadebiutował w startach Formuły 1 na torze Circuit de Spa-Francorchamps w Belgii
  • 27 października – przeprowadzono pierwsze po II wojnie światowej w pełni demokratyczne wybory do Sejmu i Senatu
  • 26 listopada – ukazał się multiplatynowy album „Dangerous” Michaela Jacksona. Jest jednym z najlepiej sprzedających się albumów w historii muzyki

Jako ciekawostkę dodajmy, że w filmie „Seksmisja” główni bohaterowie Maksymilian Paradys i Albert Starski zostali zahibernowani 9 sierpnia 1991 r.

* Znajomość wspomagana DORATO wynosi 85%, znajomość spontaniczna 30% – źródło: dane AMBRA

**Źródło: Wikipedia, która powstała dziesięć lat po DORATO

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF