Szumna kampania reklamowa sieci Lidl może okazać się największą klapą wizerunkową  dla jednej z najlepiej prosperującej sieci handlowej w Polsce– dlaczego?  Zapewne dział marketingu i sprzedaży nie pomyślał jak łatwo jest zweryfikować podstawowe założenia oferty, której zadaniem jest zwiększenie sprzedaży w sieci Lidl. Policzyliśmy ile zapłacimy za danie w ‘super cenie dla 4 osób’ korzystając z przepisów sieci Lidl.

Zanim wyliczymy ile wydamy na dania proponowane w ramach akcji promocyjnej sieci Lidl powiedzmy otwarcie – koncepcja przygotowana przez Lidla jest dobra – konsumenci otrzymują proste przepisy, listy składników oraz są inspirowani do samodzielnego przygotowania efektownych dań. Co jest nie tak? Wprowadzający w błąd przekaz reklamowy, z którego wynika, że klienci mogą przygotować za 19,99 zł dania dla czterech osób.  Zakładając, że mamy w domu większość produktów niezbędnych do przygotowania reklamowanych potraw być może wydalibyśmy na obiad mniej niż 20 zł – przyjęliśmy jednak, że w naszej redakcyjnej kuchni nie ma nawet soli. 

Gdy w lodówce pustki i trzeba szukać oszczędności na podstawowych produktach z pewnością nie ma co zdawać się na przepisy sieci Lidl i akcji „Pascal kontra Okrasa”.

W weekend odwiedziliśmy pobliski sklep sieci Lidl przy Al. Krakowskiej w Warszawie – wzięliśmy ulotkę i zaczęliśmy zakupy na wymarzone dania w ramach promocji. Zachęceni reklamami, informacją prasową oraz przekazami w innych mediach chcieliśmy wszystko dokładnie sprawdzić, ugotować i … oczywiście przedstawić Wam wynik naszego testu.

Stojak z ulotką promocyjną znaleźliśmy bez trudu, lecz były na nim ulotki z przepisem tylko jednego z kucharzy, drugiego znaleźliśmy w głębi sklepu.  Zaskoczeniem jest to, że jeśli chcemy cieszyć się okolicznościową torbą z wizerunkiem naszego kuchennego faworyta za taką torbę dopłacimy 39 groszy!

Wybraliśmy oba dania – podudzie kurczaka z pomidorami i porami oraz kurczak marynowany w miodzie i czosnku z chłodnikiem aby w naszej redakcyjnej kuchni móc porównać koszty i smak obu dań.

Niestety planów tych nie udało się zrealizować! W sklepie brakowało niektórych składników (patrz tabelka) – np. sosu sojowego w ogóle nie ma w sklepie i nawet na czas promocji sklep, w którym byliśmy nie planował uzupełnienia asortymentu. Przy okazji, warto dodać, że w tym dniu (17.08.2012) nawet nie dowieziono cukru – był tylko ten w kostkach.  W chłodziarce zabrakło również podudzi z kurczaka – czyli podstawy naszej potrawy.

Nie mogąc kupić wszystkich składników potrzebnych do przygotowania dań zaczęliśmy notować ceny oraz dostępne w Lidl opakowania. Gdy w zestawieniu występuje produkt na wagę, który można kupić dokładnie odważając je w sklepie, tam wyliczamy gramaturę z przepisu (np. 130 g cytryn, 700 g ziemniaków, itp.) – nasze wyliczenie w takim przypadku uwzględnia faktyczne zużycie produktów.

Realne koszty takich promocyjnych zakupów ‘psuje’ również  fakt, że np. nie da się na wagę kupić np.  cebuli (dostępne są tylko w siatkach), suszonych pomidorów, przypraw oraz świeżych ziół.

Ile zapłacimy za ‘danie dla 4 osób za ok. 19.99’ ?






Jak widać wydamy nie mniej niż ok. 29 zł za danie Pascala Brodnickiego lub ok. 39 zł za danie Karola Okrasy.
O komentarz poprosiślmy p. Annę Biskup, rzecznika sieci Lidl.

 

AKTUALIZACJA:

Poniżej odpowiedź od Pani Anny Biskup

 

Nowy projekt, który wprowadziliśmy, proponuje naszym Klientom nowoczesne, smaczne, a przede wszystkim łatwe w wykonaniu przepisy. Produkty, które potrzebne są do wykonania danego przepisu dostępne są w ramach specjalnej, cenowej oferty promocyjnej. Szacowana cena obiadu np. podudzia z kurczaka zgodnie z przepisem obu kucharzy to ok. 19,99 zł. Cena ta obejmuje koszt składników potrzebnych do przyrządzenia dania dla 4 osób z wykorzystaniem produktów znajdujących się w sprzedaży w sklepach Lidl, a więc dla przepisu Pascala – Podudzie kurczaka z pomidorami i porami – potrzebne jest np. 80 ml oleju rzepakowego, czy też 30 g masła. Resztę produktów – olej, masło, czy też warzywa można bowiem zużyć do przyrządzenia kolejnych przepisów, jak również w ramach codziennie przygotowywanych posiłków. Jednocześnie chcielibyśmy podkreślić, że cena ta ma charakter przybliżony i nie obejmuje drobnych składników, które z reguły znajdują się w każdym gospodarstwie domowym, takich jak np. przyprawy.

Projekt „Pascal kontra Okrasa”, a także wszelkie promocje artykułów spożywczych do których należą tygodnie kuchni świata cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony naszych Klientów. Dlatego też na bieżąco sprawdzamy i monitorujemy dostępność produktów w naszych sklepach, tak by każda osoba odwiedzająca swojego Lidla mogła skorzystać z promocji i ugotować obiad zgodnie
z proponowanym przepisem.  Wspomniany przez Panią sos sojowy dostępny był przez cały tydzień włącznie z dniem 17.08 we wszystkich warszawskich placówkach, o czym świadczą raporty kasowe rejestrujące sprzedaż poszczególnych produktów. Ponadto sos sojowy jako składnik jednego z przepisów został wprowadzony do asortymentu jako produkt akcyjny i by ułatwić Klientom jego odnalezienie został ustawiony w specjalnie oznakowanym koszu przy głównej kasie we wszystkich sklepach Lidl na terenie całej Polski.

 

Widząc  z jakim entuzjazmem i zainteresowaniem Polacy podchodzą do naszego projektu dokładamy wszelkich starań, by proponowane przepisy inspirowały do gotowania w domach, a jednocześnie by dzięki specjalnej cenowej ofercie promocyjnej były dostępne dla wszystkich.

 





Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
  • PDF